سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران امسال جهش خوبی داشت/با وجود مشکلات عدیده، کارها را با موفقیت انجام دادیم

مدیر کمیته اجرایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: امسال با وجود اجرایی شدن درخواست رئیس نمایشگاه کتاب تهران مبنی بر «کاهش هزینه‌ها» و طبیعتاً ظهور برخی مشکلات، توانستیم کارها را با موفیت و جدیت بیشتری به سرانجام برسانیم.

حسین صفری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: فعالیت‌های اجرایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به صورت جدی از آذرماه سال گذشته انجام شد و کمیته اجرایی در نیمه اسفندماه با استقرار در مصلای امام خمینی (ره) عملیات ساخت و ساز فضای باز نمایشگاه کتاب تهران را آغاز کرد.
 
وی با بیان این‌که امسال مدیریت فضای مصلای امام خمینی (ره) را در دستور کار خود قرار دادیم، ادامه داد: خوشبختانه در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران توانستیم شرایطی را فراهم کنیم تا امکان دسترسی آسان تر بازدیدکنندگان به بخش‌های مختلف نمایشگاه افزایش یابد و از ازدحام جمعیت که در سال‌های گذشته شاهد آن بودیم، کاسته شود؛ افزایش متراژ صحن اصلی مصلا، افزودن بخش رواق شرقی به فضای نمایشگاهی وراه‌اندازی زیرگذرهای متعدد از جمله شرایط مذکور به شمار می‌آیند.
 
مدیر کمیته اجرایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به اهمیت مهندسی فضای نمایشگاه امسال، افزود: خوشبختانه با آسیب‌شناسی فضای نمایشگاه کتاب تهران سال گذشته، امسال توانستیم بخش های مختلف نمایشگاه کتاب تهران چه در حوزه‌های داخلی و خارجی و چه در حوزه‌های فرهنگی و جنبی را به‌گونه‌ای مهندسی و جانمایی کنیم که ضمن از بین نرفتن آنچه که از جانمایی‌ها در سال های پیش در اذهان بازدیدکنندگان شکل گرفته بود، بخش‌های جدید را به این فضا اضافه کنیم تا جانمایی‌های نمایشگاه به صورت متمرکز صورت بگیرد؛ به طور مثال در بخش آموزشی حدود 10 درصد افزایش فضا داشتیم همچنین در بخش‌های دیگر نیز شاهد این نسبت افزایش فضا بودیم.  
 
صفری بیان کرد: کمیته اجرایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران توانست با هماهنگی و همکاری تشکل‌های نشر، پلان‌های داخلی نمایشگاه و سالن‌ها را به‌گونه‌ای نهایی کند تا بیشترین بهره‌مندی از فضای موجود  صورت بگیرد.
 
وی ادامه داد: از دیگر نقاط مثبت این دوره از نمایشگاه کتاب تهران می‌توان به ثبت‌نام آنلاین ناشران برای حضور در نمایشگاه و استقرار گمرک اصلی در محل نمایشگاه اشاره کرد.
 
مدیر کمیته اجرایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عنوان کرد: افزایش 20 درصدی ورود کتاب‌های خارجی و رونق بخش بین‌الملل، از دیگر نقاط مثبت این دوره از نمایشگاه کتاب تهران به شمار می‌آید. معتقدم بخش بین‌الملل این دوره از نمایشگاه، جهش خوب و قابل توجهی داشت.
 
صفری بیان کرد: مشکل اصلی ما در این رویداد عظیم فرهنگی، نبود فضای استاندارد نمایشگاهی است؛ عمده دغدغه ما در این کمیته به این موضوع مربوط می‌شود که باید 75 هزار متر مربع فضای باز را به فضای نمایشگاهی مسقف تبدیل کنیم؛ تحقق این مهم نیازمند فراهم بودن زیرساخت‌های اساسی است که ما طی سه ماه قبل از برپایی نمایشگاه،  به‌صورت شبانه‌روزی این زیرساخت‌ها مانند کارت‌خوان‌ها، بانک و... را فراهم می‌کنیم. البته امسال در حوزه برق با همکاری وزارت نیرو بخشی از برق نمایشگاه به صورت ثابت تأمین شد. امیدواریم سایر ملزومات نمایشگاه نیز در آینده نزدیک به صورت دائم و ثابت در اختیار نمایشگاه قرار بگیرد.
 
وی در پایان سخنانش، گفت: با وجود تنگدستی‌هایی که امسال در بخش اجرایی نمایشگاه کتاب تهران وجود داشت و باید دستور رئیس نمایشگاه مبنی بر «کاهش هزینه‌ها» را پیشه راه خود قرار می‌دادیم، توانستیم نتایج موفقیت‌آمیز و خوبی کسب کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها