سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
«مریم انباء»؛ کتابی که سفیر سنگال برای ترجمه پیشنهاد داد/دعوت از ایران برای شرکت در نمایشگاه کتاب سنگال

بابا کاربا، سفیر سنگال در ایران از برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب در سنگال خبر داد و از ایرانی‌ها هم برای حضور در این نمایشگاه دعوت کرد. وی همچنین کتاب «مریم انباء» را برای ترجمه به فارسی پیشنهاد داد.

بابا کاربا، سفیر سنگال در ایران به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره وضعیت نشر در این کشور گفت: در کشور سنگال تمام مالیات‌ها برای چاپ کتاب حذف شده‌ و سازمان‌های مردم‌نهادی داریم که برای نوشتار و چاپ کتاب فعالیت می‌کنند.

وی کشور سنگال را صاحب فرهنگ و ادبیات غنی معرفی کرد و افزود: بزرگترین کتابخانه قاره آفریقا در کشور ما واقع است. در سنگال هر اندیشه‌ای امکان انتشار دارد. ما اعتقادی به سانسور نداریم، به آزادی افکار احترام می‌گذاریم و نگران آزادی اندیشه‌ها نیستیم.

سفیر سنگال در ایران درباره آثاری که در سنگال به فارسی ترجمه شده‌اند، گفت: نخستین موج دانش‌آموختگان سنگالی که از ایران فارغ‌التحصیل شدند در این امر همت گماردند. معتقدم که آثار بسیاری برای دو کشور به صورت متقابل ترجمه‌پذیرند که در این زمینه کم کار شده است.

بابا کاربا در حوزه ادبیات، کتاب «مریم انباء» را برای ترجمه به فارسی پیشنهاد کرد و گفت: این کتاب اطلاعات بسیاری درباره فرهنگ مردم سنگال در بردارد. همچنین کتاب‌های مذهبی درباره عالمان دینی سنگالی وجود دارد که می‌توانند برای مردم ایران جالب توجه باشند.

وی از علاقه‌مندی مردم ایران به کتابخوانی ابراز شگفتی کرد و گفت: نمایشگاه بزرگ کتاب در سنگال برگزار می‌شود و ما از ایران هم برای حضور در آن دعوت می‌کنیم. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها