دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
واگذاری برخی مسئولیت‌ها به اتحادیه ناشران قابل ستایش است

خشایار دیهیمی در بازدید از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌گوید: امسال بعد از سال‌ها اتحادیه ناشران در نمایشگاه دخالت موثر داشته و می‌بینید که نمایشگاه بهتر برگزار شده است، اگرچه این حضور پس از سال‌ها غیبت صورت پذیرفته، طبیعتا از نواقصی نیز برخوردار است.

دیهیمی درباره بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: این یک رویداد فرهنگی بسیار مهمی است و بنده نیز اگر بتوانم هر سال از آن دیدن می‌کنم. در حال حاضر به برخی غرفه‌ها سر زدم و مشغول تماشای بقیه غرفه‌ها هستم.
 
وی با تمجید از حضور اتحادیه ناشران در اداره نمایشگاه افزود: به نظر بنده نمایشگاه امسال نسبت به سال‌های گذشته بهتر برگزار شده است. زیرا به نظر من از نظم و ترتیب بیشتری برخوردار شده و مردم در سیاحت کتاب‌ها شوق و نشاط افزون‌تری نسبت به سال‌های گذشته دارند. ضمن این‌که در این نمایشگاه ناشران نیز سهم دارند و برخی مسئولیت‌ها را پذیرفته‌اند که این حضور آنها اتفاق مثبت و امیدوارکننده‌ای است.
 
این مترجم درباه شعار نمایشگاه «خواندن، گفت‌وگو با جهان» بیان کرد: این شعار باید در عمل محقق می‌شد، متاسفانه بخش ضعیف نمایشگاه، کتاب‌های خارجی و یا به عبارتی بین‌الملل است. بنابراین اگر بحث گفت‌وگو با جهان مطرح است، باید در این بخش کتاب‌های پربار و پرمحتواتر به نمایشگاه آورده می‌شد.
 
دیهیمی درباره کتاب‌های چاپ نخست ارائه شده در نمایشگاه عنوان کرد: از لحاظ عنوان‌ آثار جدید عرضه شده فراوان بود و روی هم رفته خوب است اما از بعد کیفیت ترجمه، اکثر کتاب‌ها با کیفیت پائین ترجمه شده است.
 
وی در پاسخ به پرسشی درباره پیشنهاد برای بالا بردن سطح نمایشگاه اظهار کرد: حضور اتحادیه ناشران در اداره نمایشگاه استمرار داشته باشد و اتحادیه در طول سال نظر ناشران را جویا شود تا به مرور صنف برگزاری نمایشگاه را به عهده بگیرد.

این مترجم ادامه داد: امسال بعد از سال‌ها اتحادیه در نمایشگاه دخالت موثر داشته و می‌بینید که نمایشگاه بهتر برگزار شده است، اگرچه این حضور پس از سال‌ها غیبت صورت پذیرفته، طبیعتا از نواقصی نیز برخوردار است، اما اگر این قاعده اجرایی شود که هر صنفی خودش برگزار کننده نمایشگاه باشد. در سال‌های بعد اتحادیه ناشران با به‌دست آوردن توانایی‌های بیشتر خواهد توانست نمایشگاه با کیفیت‌تر و پربارتری را برگزار کند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 26 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها