چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
70 عنوان کتاب «گپ» به نمایشگاه رسید/دنبال تقویت ارتباط با ناشران افغان هستیم

علی‌اصغر علیزاده، رئیس انتشارات «گپ» ضمن خبر عرضه 70 عنوان کتاب در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت:‌ برقراری ارتباط با ناشران افغان یکی از برنامه‌های ما در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.

علی‌اصغر علیزاده، رئیس انتشارات «گپ» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره نحوه حضور در بیست‌ و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: انتشارات «گپ» با 70 عنوان کتاب در نمایشگاه حاضر خواهد بود. نزدیک به 18 عنوان از این کتاب‌ها چاپ نخست و طی سال 93 تا اردیبهشت‌ماه 94 منتشر شده‌اند.
 
وی افزود: 6 عنوان از این کتاب‌ها از ابتدای سال 94 در حوزه‌‌های اپیدمیولوژی، ‌پزشکی، بانکداری و مدیریت تولید شده، بنابراین به‌طور تقریبی 60 درصد کتاب‌‌های «گپ» برای نمایشگاه کتاب تهران، چاپ نخست و مابقی از دو تا 22 بار تجدید‌چاپ شده‌اند. 6 عنوان از کتاب‌های حوزه پزشکی از منابع رسمی وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه جامع علمی و کاربردی است.  
 
علیزاده در ادامه با اشاره به پیش‌بینی استقبال مخاطبان از کتاب‌های «گپ» گفت: به‌نظر می‌رسد در حوزه پزشکی مرجع سه جلدی «اپیدمیولوژی بیماری‌های شایع ایران»، ویراست پنجم کتاب «اپیدمیولوژی گردیس» و «اپیدمیولوژی و کنترل بیماری‌های غیر واگیر» با ترجمه دکتر حسین صباغیان مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.
 
ویراستار کتاب «بانکداری اسلامی: اصول و قواعد سپرده‌ها، تسهیلات اعطایی و ابزارهای مشتقه تامین مالی» اظهار کرد: در حوزه بانکداری نیز به‌نظر می‌رسد کتاب «مطالبات معوق بانکی» نوشته مشترک اصغر پورمتین و سعید جمشیدی نیز پرفروش شود.
 
وی ادامه داد: «مجموعه راهنمای ورود و استخدام در بانک‌‌ها و سازمان‌ها»، «آزمون عمومی استخدامی سازمان‌‌ها»، ‌«درسنامه علوم بانکی»، «آزمون استخدامی وزارت بهداشت و پرستاری‌» محصول یک کار گروهی با سرویراستاری علی‌اصغر علیزاده نیز به‌نظر می‌رسد از پرفروش‌‌های گپ شوند. به عقیده من در حوزه روان‌شناسی نیز چاپ هفتم کتاب «زمینه روانشناسی هیلگارد» با سرویراستاری دکتر محمود ساعتچی مورد استقبال مخاطبان قرار خواهد گرفت. مخاطبان برای بازدید از کتاب‌های انتشارات «گپ» می‌توانند به سالن 20 ناشران دانشگاهی غرفه 77 مراجعه کنند.
 
این فعال حوزه نشر گفت: امسال یازدهمین تجربه حضور «گپ» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است. طی این سال‌ها با برقراری ارتباط با ناشران خارجی حاضر در نمایشگاه کتاب تهران، کتاب‌هایی را برای ترجمه در کشور خریداری کرده‌ایم. تهیه ویراست پانزدهم کتاب «زمینه روان شناسی هیلگارد» و «درسنامه پزشکی پیشگیری و پزشکی اجتماعی پارک» از نمونه خریدهای «گپ» از ناشران خارجی حاضر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.

علیزاده افزود: کتاب «درسنامه پزشکی پیشگیری و پزشکی اجتماعی پارک» را ناشران هندی منتشر می‌کنند که البته به دلیل ارتباط ضعیف این کشور با ناشران کشورمان، تهیه این منبع چندان آسان نیست.
 
وی درباره ارتباط صنعت نشر ایران با سایر کشور‌ها اظهار کرد: سال گذشته از طریق رایزنی با رئیس اتحادیه ناشران کشور افغانستان، به دنبال همکاری با این کشور بودیم. رایزنی‌های صورت گرفته به دلیل قطع ارتباط مسئول افغانی به نتیجه نرسید و این در حالی است که به دلیل اشتراکات زبانی، کتاب‌های ما در کشور افغانستان مخاطبان زیادی دارد. امسال در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مذاکراتمان را ادامه خواهیم داد.
 
بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 26 اردیبهشت 94، در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) میزبان اهالی و دوستداران کتاب خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها