سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
همه فشار برگزاری نمایشگاه بر دوش وزارت ارشاد است/عرضه 600 کتاب پزشکی دانشگاهی در نمایشگاه

فرهاد تیمورزاده، مدیر انتشارات تیمورزاده ضمن اشاره به عرضه 600 عنوان کتاب پزشکی دانشگاهی در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران گفت: برگزاری مناسب نمایشگاه کتاب، فقط وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و یک وظیفه ملی است. در حال حاضر همه فشار بر دوش وزارت ارشاد است.

دکتر فرهاد تیمورزاده، مدیر انتشارات تیمورزاده، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره نحوه حضور این مرکز نشر در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: انتشارات تیمورزاده با 800 عنوان کتاب در حوزه‌های پزشکی تخصصی،‌ پزشکی عمومی و سلامت و کودک و نوجوان در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهد داشت. از این تعداد حدود 600 عنوان کتاب در حوزه پزشکی دانشگاهی است که 500 عنوان از این کتاب‌ها چاپ نخست هستند. سال گذشته 171 عنوان کتاب از سوی انتشارات تیمورزاده به چاپ رسیده که 39 عنوان از این آثار نخستین حضورشان را در بازار نشر تجربه کردند.  
 
138 کتاب پزشکی عمومی در راه نمایشگاه
وی افزود: در حوزه سلامت یا پزشکی به زبان ساده، 138 عنوان کتاب شامل 37 چاپ نخست و 101 تجدیدچاپی در نمایشگاه عرضه خواهد شد. پیش‌بینی می‌‌کنم در این حوزه چاپ نخست «معجزه تغذیه‌ای سلول‌های بنیادی» ترجمه دکتر مهشید مرتضوی، «کتاب جامع سلامت خانواده» و «کتاب جامع سلامت کودک» مورد استقبال بازدیدکنندگان بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران قرار گیرند.
 
تیمورزاده درباره دلایل شاخص بودن این دو اثر گفت: «کتاب جامع سلامت کودک» در بیست و ششمین دوره جایزه کتاب فصل و همچنین جشنواره رشد به‌عنوان اثر برگزیده معرفی شده است. در آیین امضای تفاهمنامه مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز از دکتر تقی عضدی، مترجم این کتاب قدردانی شد.
 
مدیر انتشارات تیمورزاده ادامه داد: «کتاب جامع سلامت خانواده» زیرنظر 26 استاد متخصص رشته‌های پزشکی تالیف شده است. به اعتقاد من این کتاب به دلیل کاربردی بودن باید در هر خانه‌ای وجود داشته باشد. تاکنون 20 هزار نسخه از این کتاب منتشر شده و ویراست جدید آن نیز تا چند ماه آینده منتشر خواهد شد.  
 
جدیدترین ویراست «ایران فارما» در نمایشگاه بیست و هشتم
این فعال حوزه نشر پزشکی درباره برخی از شاخص‌ترین کتاب‌های حوزه پزشکی دانشگاهی برای عرضه در نمایشگاه بیست و هشتم کتاب عنوان کرد: ویراست چهارم «ایران فارما» نوشته مشترک دکتر سعید شهراز و دکتر طاره غازیانی، با آخرین تغییرات حدود یک ماه پیش منتشر شده است. این اثر در دوره‌های مختلف به دست افراد گوناگونی روزآمد شده است.
 
وی افزود: چاپ دوم کتاب «داروهای ترکیبی» نیز از دیگر آثاری است که به اعتقاد من در این دوره از نمایشگاه با استقبال مواجه خواهد شد. همه 9 هزار نسخه از چاپ نخست این کتاب در اوضاع رکود بازار کتاب در مدت یک‌سال و نیم به فروش رسید. «داروهای ترکیبی» پُرفروش‌ترین کتاب انتشارات تیمورزاده در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران بود.
 
تیمورزاده گفت: دیگر اثر شاخصی که می‌توان از آن نام برد «کتاب جامع ارولوژی ایران» است که از سوی 116 متخصص ایرانی با سرپرستی  دکتر ناصر سیم‌فروش و براساس نمونه‌های بیماران ایرانی و شرایط اقلیمی ایران تدوین شده است. این کتاب تنها کتاب مرجع پزشکی در کشور است و دیگر کتاب‌های مرجع تخصصی پزشکی که در دانشگاه‌های ما تدریس می‌شوند، آمریکایی هستند.
 
مدیر انتشارات تیمورزاده ادامه داد: تفاوت کار ما با دیگر ناشران این حوزه در این است که همه مترجمان ما چه در حوزه تخصصی و چه در حوزه عمومی همگی پزشک و با مفاهیم پزشکی کاملا آشنا هستند.
 
برگزاری نمایشگاه یک وظیفه ملی است
وی در ادامه با اشاره به هجدهمین دوره حضور این انتشارات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: در این دوره نسبت به دوره‌های گذشته، غرفه‌ها زودتر تحویل ناشران شد و با استرس کمتری آماده حضور در نمایشگاه شدیم، ولی در شأن ناشران نیست که در چادر به‌سر ببرند.
 
تیمورزاده افزود: باید از ناشرانی که با زحمت و برنامه‌ریزی فراوان با این شرایط در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند، قدردانی کرد. برگزاری مناسب نمایشگاه کتاب فقط وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و یک وظیفه ملی است. در حال حاضر همه فشار بر دوش وزارت ارشاد است.
 
بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از 16 تا 26 اردیبهشت 94، در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) میزبان اهالی و دوستداران کتاب خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها