چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
بیگی حبیب‌آبادی: امسال نمایشگاه کتاب تهران از نقاط قوت بسیاری برخوردار است

پرویز بیگی حبیب‌آبادی، مدیر انتشارات فصل پنجم گفت: خوشبختانه با اتخاذ تدابیر جدی و کاربردی از سوی مسئولان فرهنگی کشور، بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از نقاط قوت بسیاری برخوردار است.

بیگی‌ حبیب‌آبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: انتشارات فصل پنجم امسال ششمین دوره حضور خود در نمایشگاه کتاب تهران را تجربه خواهد کرد؛ این انتشارات با 400 عنوان کتاب که حدود 100 عنوان آنها چاپ نخست هستند، در این دوره از نمایشگاه غرفه‌ای را به خود اختصاص داده است.
 
وی ادامه داد: کتاب‌های «با چتر به خواندنم بیا» اثر مینا آقازاده، «مورچه کارگر بازنشسته می‌شود» اثر شهاب حسن‌وند، «دنیا فقط به دیدن تو می‌ارزید» اثر کیوان ملکی، «درست مثل شکستن» اثر مهدی ملکی، «چشمت را از شعرم برندار» اثر زهرا طبرزدی، «گمنام هوادارت می‌مانم» اثر ایمان جانباز، «سمفونی ابرها» اثر مرتضی حیدری، «سادات ببخشند» اثر احمد علوی و «آنک» اثر افسر فاضلی عناوین برخی از کتاب‌هایی را تشکیل می‌دهند که برای نخستین‌بار در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهند شد.
 
مدیر انتشارات فصل پنجم از عرضه کتاب «سرودهای ملی» ترجمه عزیز عباسی و نفس عمادلو در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: این اثر نخستین کتاب منتشر شده در دنیا است که تمامی سرودهای ملی کشورهای دنیا را دربردارد.
 
بیگی‌ حبیب‌آبادی همچنین از آیین رونمایی کتاب «از عشق تا عشق؛ خاطرات منتشر نشده حسین منزوی» خبر داد و گفت:  این اثر سه‌شنبه (15 اردیبهشت‌ماه) با حضور دکتر محمدعلی ندوشن، محمدرضا شجریان، کاوه یغمایی، محمدعلی بهمنی و سایر صاحبنظران عرصه شعر و ادب در فرهنگسرای نیاوران رونمایی خواهد شد.
 
وی ضمن تأکید بر این نکته که خوشبختانه این دوره از نمایشگاه کتاب تهران از نقاط قوت بسیاری برخوردار است، افزود: امسال همه امور مربوط به ناشران به صورت اینترنتی انجام شد؛ همین موضوع از تعداد مراجعات کاست. همچنین در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران اِعلام غرفه‌ها زودتر از دوره‌های قبل، صورت گرفت.
 
مدیر انتشارات فصل پنجم در ادامه سخنانش با بیان این‌که امیدواریم هر چه زودتر غرفه‌ها را به ناشران تحویل دهند، اظهار کرد: اگر تا قبل از پایان یافتن هفته جاری غرفه‌ها را به ناشران تحویل دهند بسیار خوب است چرا که روزهای تعطیلی را پیش رو داریم و ناشران می‌توانند با کمترین ترافیک سطح شهر، به انتقال بار خود به نمایشگاه اقدام کنند. همچنین اگر هرچه سریع‌تر غرفه‌ها به ناشران تحویل داده شود، فرصت بیشتری برای چیدمان مناسب کتاب‌هایشان خواهند داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها