چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
از فردا کار تکمیل غرفه‌بندی شبستان آغاز می‌شود

مدیر کمیته ناشران داخلی بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: نمایشگاه ساختمان که حدود 60 درصد شبستان را به خود اختصاص داده بود، دیروز به کار خود پایان داد؛ جمع‌آوری این نمایشگاه به احتمال زیاد تا فردا زمان می‌برد به همین دلیل غرفه‌بندی ناشران را از فردا آغاز خواهیم کرد.

محمدمهدی داودی‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: نمایشگاه ساختمان که در اصلی‌ترین بخش نمایشگاه کتاب تهران یعنی شبستان واقع شده بود، دیروز به کار خود پایان داد؛ دست‌اندرکاران نمایشگاه ساختمان سعی دارند این مکان را هرچه زودتر تخلیه کنند اما به احتمال زیاد کار جمع‌آوری غرفه‌هایشان تا فردا طول می‌کشد.
 
وی در ادامه سخنانش، گفت: از فردا که فضای باقی‌مانده شبستان را تحویل بگیریم، بلافاصله کار غرفه‌بندی ناشران را آغاز خواهیم کرد؛ ظرف 48 الی 72 ساعت بعد از تحویل مکان، باید غرفه‌بندی‌ها را تمام کنیم.
 
مدیر کمیته ناشران داخلی بیست‌ و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ضمن یادآوری این مطلب که تاکنون بیش از 3 هزار ناشر داخلی ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: برخی ناشران از متراژ کم غرفه‌هایی که در اختیارشان قرار گرفته است، گله‌مند هستند که اکنون به این‌گونه مسائل رسیدگی می‌کنیم.
 
داودی‌پور در پاسخ به این پرسش که «برخی ناشران از گران بودن اجاره بهای غرفه‌ها گله‌مند هستند؛ نظر شما در این مورد چیست؟» کاملا مسلم است که تحقق هر آرزو و هدفی مستلزم پرداخت هزینه است به عبارت دیگر مدیریت صنف نشر به دنبال این است که در آینده، اجرای کل نمایشگاه را به عهده بگیرد اکنون که این هدف نه به صورت کامل بلکه تا حدودی برآورده شده است باید هزینه  آن را نیز تقبل کنیم. من خودم ناشر هستم و از مشکلات ناشران آگاهم و می‌دانم که برخی ناشران واقعا توان پرداخت برخی هزینه‌ها را ندارند اما باید در ابتدای راه برخی سختی‌ها را به جان خرید، چرا که می‌دانیم این سختی‌ها در نهایت نتایج خوبی مانند کاهش تصدیگری‌های دولت که مطلوب صنف نشر است، به همراه دارند.
 
بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفت‌وگو با جهان» از 16 تا 26 اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها