سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳
«ویژه‌نشر» با 5 هزار کتاب جدید به نمایشگاه بین‌المللی می‌رود / تحریم‌ها، مانع تداوم ارتباطمان با ناشران خارجی نشده است

احد رضایی، مدیر شرکت انتشارات «ویژه‌نشر» با اشاره به عرضه پنج‌ هزار عنوان کتاب جدید خارجی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت:‌ اِعمال تحریم‌ها، مانع تداوم ارتباط‌مان با ناشران خارجی نشده است.

احد رضایی، مدیر شرکت انتشارات «ویژه‌نشر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اشاره به آمادگی «ویژه‌نشر» برای حضور در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: «ویژه‌‌نشر» در 23 دوره از نمایشگاه کتاب تهران به‌صورت مداوم حضور داشته است. در نمایشگاه کتاب امسال نیز، 13 هزار عنوان کتاب از ناشران دانشگاهی مطرحی مانند Continuum, Rowman, De Gruyter ,Brill ,Edinburgh University Routledge عرضه خواهد شد.

وی افزود: «ویژه‌نشر» به‌عنوان نماینده انحصاری یا مجاز به فروش کتاب‌های ناشران خارجی در ایران فعالیت می‌کند. در مجموع عرضه کتاب‌های 400 ناشر که زیر مجموعه 50 ناشر بزرگ دنیا هستند را در کشور بر عهده داریم. کتاب‌های این ناشران در همه حوزه‌های دانشگاهی و تخصصی منتشر می‌شود.
 
رضایی‌ در ادامه گفت: «ویژه‌نشر» در حوزه کتاب‌های عربی با ناشرانی مانند «دارالنهضة العربیة» از کشور لبنان، «دار السلام» از کشور مصر و «دارالفکر‌ المعاصر» از کشور اردن در ارتباط است.
 
وی اظهار کرد: بیش از پنج‌ هزار عنوان از کتاب‌ها، نخستین‌بار در نمایشگاه امسال عرضه خواهند شد. سه‌هزار و 500 عنوان از کتاب‌های این مجموعه، مربوط به سال‌های 2014 و 2015 و مابقی در سال‌های 2010 تا 2013 منتشر شده است.

رضایی درباره تفکیک زمینه کتاب‌ها افزود: کتاب‌ها به تفکیک در حوزه‌های علوم‌انسانی 6 هزار و 300، فنی و مهندسی یک‌هزار‌ و 400، علوم‌پایه یک‌هزار و 350، پزشکی 700 ، هنر حدود سه‌ هزار و 500 و کشاورزی 200 عنوان دسته‌بندی شده‌اند. تمامی کتاب‌ها با تخفیف 10 تا 70 درصد عرضه خواهند شد.

مدیر شرکت انتشارات «ویژه‌نشر» ادامه داد:‌ کتاب‌های علوم‌انسانی، از ناشران معتبر جهان مانندContinuum, Rowman, De Gruyter ,Brill ,Edinburgh University  Routledge,، کتاب‌های مهندسی و علوم‌پایه از ناشرانی مانندGarland Science, World Scientific, CRC Press ، منابع پزشکی نیز از ناشران معتبری همچون Radcliffe, Informa, Quintessence عرضه خواهند شد و کتاب‌های هنر از ناشرانی مانند Phadion, Rockport, Yale University, Thames & Hudson, Acc است. کتاب‌های این ناشران به همراه چند هزار جلد کتاب از دیگر ناشران معتبر جهان در غرفه «ویژه نشر» در سالن 6 نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد.

این فعال حوزه نشر در ادامه اظهار کرد: طبق قانون، کتاب‌هایی مجاز به عرضه در بخش بین‌الملل هستند که طی پنج سال گذشته تولید شده باشند و این در حالی است که ناشران داخلی مجاز به عرضه کتاب‌هایی هستند که سه سال گذشته به بازار نشر عرضه شده باشند. اِعمال تحریم‌، مهم‌ترین عامل در تعیین این زمان برای کتاب‌های خارجی است.
 
رضایی درباره ارتباط ناشران داخلی با نمایندگان فروش ناشران خارجی حاضر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز گفت: ناشران داخلی اعم از دانشگاهی و عمومی، مشتری کتاب‌های ناشران خارجی هستند. برخی به‌طور قانونی خرید انجام می‌دهند و برخی در قالب افست به چاپ کتاب‌های ناشران خارجی اقدام می‌کنند.
 
وی با اشاره به همکاری «ویژه‌نشر» با برخی ناشران داخلی افزود: طبق مفاد تفاهم‌نامه مشترک «ویژه‌نشر» با برخی ناشران مانند «TAYLOR & FRANCIS» تولیدات آن‌ها با قیمت‌هایی پایین‌تر در اختیار ناشران داخلی مانند ارجمند قرار می‌گیرد.  

مدیر شرکت انتشارات «ویژه‌نشر» با اشاره به تمهیدات این مرکز فعال در حوزه نشر برای تأمین منابع مورد نیاز در زمان اِعمال تحریم‌ها عنوان کرد: بعد از اِعمال تحریم‌ها و مشکلات انتقال پول، برای تأمین کتاب‌های روز دنیا «ویژه‌نشر» وجه خرید کتاب را از ناشران دریافت و با برنامه‌ریزی خاص به ناشر خارجی تحویل می‌دهد.
 
رضایی درباره پیش‌بینی استقبال از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران گفت: برخی مسائل در کشور قابل ‌پیش‌بینی نیست، اما تلاش کردیم بهترین کتاب‌ها را علی‌رغم وجود تحریم‌ها برای عرضه در نمایشگاه تأمین کنیم. اِعمال تحریم‌ها، موجب قطع رابطه با هیچیک از ناشران خارجی نشده است.  

علاقه‌مندان برای اطلاع از عنوان کتاب‌های عرضه شده از سوی «ویژه‌نشر» می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی این ناشر به نشانی www.vijehnashr.com مراجعه کنند.
 
بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از 16 تا 26 اردیبهشت 94، در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) میزبان اهالی و دوستداران کتاب خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها