دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
«اقیانوس آرام» بهرامی به نمایشگاه می‌رود/چاپ 6 جلد کتاب از جایزه شعر خبرنگاران

مجموعه شعر «اقیانوس آرام» علیرضا بهرامی از سوی نشر مروارید منتشر و در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

علیرضا بهرامی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) عنوان کرد: «اقیانوس آرام» مجموعه شعر آزاد است که بخش عمده‌ای از شعرهایش به جهانبینی من، تحت تأثیر سفرهایی که رفته‌ام و بخش دیگرش نیز تحت تأثیر نگاهی در مذمت از جنگ سروده شده است.
 
وی افزود: در نمایشگاه امسال کتاب‌های «وقتی که برف می‌بارد» که سال 1388 از سوی نشر امرود راهی بازار کتاب شد به چاپ دوم خواهد رسید. همچنین چاپ دوم مجموعه شعر «تا آخر دنیا برایت می‌نویسم» که اسفند 1386 از سوی نشر داستانسرا به چاپ رسید امسال و همزمان با برپایی نمایشگاه کتاب از سوی نشر آرادمان منتشر می‌شود.
 
شاعر مجموعه شعر «اصلا مهم که نیست» اضافه کرد: همچنین امسال 6 جلد از کتاب‌هایی را که شعرهایش در جایزه کتاب سال شعر خبرنگاران برگزیده شد به چاپ می‌رسانیم. تاکنون پنج جلد از این آثار گردآوری شده و از سوی نشر آرادمان راهی ویترین کتابفروشی‌ها می‌شود. «سیگار هامفری بوگارت»، «دریا پیراهن آبی توست»، «روباه رقاص»، «آدم برفی شاد» و «پانتومیمی از دوستت دارم» نام پنج جلد کتابی است که کار تألیفش را انجام داده‌ام و به جایزه کتاب سال شعر خبرنگاران ارتباط دارد.
 
این شاعر ادامه داد: «دنیای شیشه‌ای» نیز نام یکی دیگر از کتاب‌های من است که ربطی به ادبیات ندارد و حاصل سفرهای من در پنج سال اخیر به کشور چین و کره جنوبی است. این کتاب نخستین مرجع فارسی زبانان درباره اکسپوهای جهانی است که از سال 1851 در جهان برگزار می‌شود و ما ایرانی‌ها متأسفانه غفلتی تاریخی نسبت به آن‌ها داشته‌ایم. دور جدید این نمایشگاه به مدت 6 ماه در میلان ایتالیا برگزار می شود. کتاب «دنیای شیشه‌ای» در آستانه همین نمایشگاه و از طرف مؤسسه فرهنگی هنری توسعه هنرهای معاصر منتشر می‌شود. اکسپوها نمایشگاه‌هایی‌اند که هر پنج سال یکبار به شکلی جامع و جهانی برگزار می‌شود.
 
بهرامی گفت: پشت جلد کتاب هم نوشته‌ام که مخاطب باید تصوری که از نمایشگاه دارد در خواندن این کتاب فراموش کند. این نمایشگاه‌ها معمولاً در وسعتی بزرگ برگزار می‌شود و پاویون‌های چند هزار متری به کشورهایی اختصاص دارد که گذشته، حال و آینده‌شان را در این نمایشگاه عرضه می‌کنند. همچنین بسیاری از مناسبات اقتصادی، فرهنگی و دیپلماتیک از همین طریق دنبال می‌شود و مهم‌ترین دستاوردهای بشری طی 150 سال گذشته از طریق همین نمایشگاه‌ها عرضه شده‌اند و سپس در دسترس عموم قرار گرفته‌اند.
 
علیرضا بهرامی، شاعر و روزنامه‌نگار است. از وی مجموعه شعرهای «اصلاً مهم که نیست»، «تا آخر دنیا برایت می نویسم» و «وقتی که برف می بارد» منتشر شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها