سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
سپردن بخشی از امور نمایشگاه به اتحادیه ناشران اقدامی مثبت بود

احمد تهوری، مدیر روابط عمومی انتشارات ققنوس گفت که از زمان استقرار نمایشگاه کتاب در مصلی قابلیت های حضور نویسندگان و دیدار با مخاطبان ادبیات و داستان بسیار ضعیف شده است. وی همچنین سپرده شدن بخشی از کارهای اجرایی نمایشگاه را به اتحادیه ناشران، اتفاق مثبت نمایشگاه کتاب امسال دانست.

احمد تهوری، مدیر روابط عمومی انتشارات ققنوس درباره وضعیت نمایشگاه کتاب در مصلی تهران از منظر حضور نویسندگان و مخاطبان ادب و هنر در این محل، به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت:مسلما ناشران ادبی و هنری در سال های اخیر از استقرار نمایشگاه در مصلی تهران راضی نبودند و مکان قبلی نمایشگاه را همواره مناسب تر می دانند. وی سپرده شدن بخشی از کارهای اجرایی نمایشاه را به اتحادیه ناشران، اتفاق مثبت نمایشگاه کتاب امسال بیان کرد.

وی افزود: به عنوان مثال انتشارات ققنوس در سئول، محل پیشین نمایشگاه، قابلیت ها و امکاناتی برای دیدار با نویسندگان داشت و به یاد دارم که اورهان پاموک که به ایران آمده بود به نمایشگاه آمد و در غرفه ققنوس حضور یافت  و با مخاطبانش دیدار کرد، بزرگانی چون بهمن فرزانه نیز همین طور. البته ناشران نیز همواره سعی می کنند تمهیداتی برای این موضوع قایل شوند و از این منظر واضح است که مصلی تهران فضایی نمایشگاهی نیست.
 
این روزنامه نگار اضافه کرد: از زمان برپا شدن نمایشگاه کتاب در مصلی تهران، موضوعاتی چون ازدحام در راهروها، نبودن تهویه مطبوع و موارد دیگر، این ظرفیت را در نمایشگاه ضعیف کرده است.

تهوری در ادامه سپرده شدن بخشی از کارهای نمایشگاه را به اتحادیه ناشران، اتفاق خوب نمایشگاه امسال کتاب دانست و گفت: از برنامه ریزی های مثبت نمایشگاه کتاب امسال آن است که حدود 50 درصد کارهای نمایشگاه مانند ثبت نام تا کارهای اجرایی بر عهده اتحادیه ناشران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها