چهارشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
حسین فتاحی: کتاب را برای کودکان با عیدی دیگری مانند اسباب‌بازی یا پول همراه کنید

حسین فتاحی، نویسنده و مترجم کودک و نوجوان گفت: به خانواده‌ها و فامیل پیشنهاد می‌کنم که در ایام نوروز، کتاب را با یک عیدی دیگر اعم از کادو، اسباب‌بازی یا پول همراه کنند زیرا به این ترتیب کتاب برای کودکان بسیار خاطره انگیز خواهد شد و هر وقت کودک با آن اسباب‌بازی سروکار دارد به یاد آن کتاب هم می‌افتد و باعث می‌شود با علاقه بیشتری کتاب را بخواند.

حسین فتاحی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) اظهار کرد: عیدی دادن در ایام عید نوروز از جمله سنت‌های قدیمی ما است و می‌توانیم کتاب را نیز به این عیدی‌ها اضافه کنیم. البته نه اینکه فقط به بچه‌ها کتاب بدهیم، می‌توان پول یا کادوی دیگری هم که کودک به آن علاقه دارد به آن اضافه کنیم.
 
وی افزود: لذا به خانواده‌ها و فامیل پیشنهاد می‌کنم که در ایام نوروز، کتاب را با یک عیدی دیگر اعم از کادو، اسباب‌بازی یا پول همراه کنند زیرا به این ترتیب کتاب برای کودکان بسیار خاطره انگیز خواهد شد و هر وقت کودک با آن اسباب‌بازی سروکار دارد به یاد آن کتاب هم می‌افتد و باعث می‌شود با علاقه بیشتری آن کتاب را بخواند.
 
فتاحی تصریح کرد: باید قدری واقع بینانه نگاه کنیم. من به عنوان کسی که خیلی به کتاب علاقه دارد، توقع ندارم که کودکان بهترین وقت خود را در ایام تعطیلات نوروز به خواندن کتاب اختصاص دهند و بازی و تفریح نکنند، بهتر است کودکان زمان‌هایی را که نمی‌توانند بازی یا تفریح کنند، کتاب بخوانند.
 
وی اضافه کرد: معمولا بچه‌های کتابخوان بهترین وقت خود را به مطالعه اختصاص می‌دهند و از کتاب خواندن بیش از هر کار دیگری لذت می‌برند اما باید توجه داشت که بچه‌ها و سلایق و علایقشان با هم تفاوت دارد و نمی‌توان از همه بچه‌ها توقعات یکسانی داشت. نوجوانان می‌توانند برای خودشان برنامه ریزی کنند که ساعات مشخصی را در روزهای تعطیلات نوروز به خواندن کتاب اختصاص دهند.
 
فتاحی گفت: حتی درباره گرایش بچه‌ها به قصه، رمان یا شعر تفاوت زیادی وجود دارد. به نظر من خواندن داستان و قصه در ایام نوروز جذاب‌تر است. کودکان و نوجوانان بهتر است به ناشران و نویسندگانی که قبلا آثاری از آنها را خوانده و پسندیده‌اند دوباره مراجعه کنند و بر حسب سلیقه‌شان کتاب‌های جدید آنها را برای مطالعه در ایام نوروز خریداری کنند.
 
حسين فتاحي متولد ١٣٣٦ در يزد و داراي مدرك كارشناسي در رشته حسابداري است. وي در سه حوزه تأليف، ترجمه و بازنويسي آثار كلاسيك فارسي براي كودكان و نوجوانان آثار متعددي منتشر كرده كه «آتش در خرمن»، «پسران جزيره»، «عشق سال‌هاي جنگ»، «پري نخلستان‌ها»، «مدرسه انقلاب»، «كودك و توفان»، «اميركوچولوي هشتم» و بازنويسي «قصه‌هاي شاهنامه» و «سمك عيار» از جمله آنهاست.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها