شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹
آیت‌الله اعرافی: قم شایسته برپایی نمایشگاه دائمی کتاب است

امام جمعه قم گفت: قم به عنوان تولید کننده فکر و معرفت ایران و حتی سراسر عالم، شایسته اين است که دائما نمایشگاه‌های کتاب برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در حاشیه دیدار از دهمين نمایشگاه كتاب استان قم اظهار کرد: توفیقی نصیب شد در لحظات آخر نمایشگاه حضور پیدا کنم ولی ای کاش زودتر به این مکان آمده بودم.
 
وی اضافه کرد: آنچه اکنون از نمایشگاه دیدم این است استقبال و شور خوبی صورت گرفته است و فکر می‌کنم قم به عنوان تولید کننده فکر و معرفت ایران و حتی سراسر عالم، شایسته آن است که دائما ميزبان این نمایشگاه‌ها باشد تا سطح علمی و فرهنگی نوجوانان و جوانان ما ارتقا پیدا کند و انس‌شان با کتاب افزایش یابد.
 
رئیس جامعه المصطفی ‌العالمیه عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب حرکتی برای ارتقاء سطح فرهنگ مردم قم به ويژه طلاب و دانشجویان است و امیدواریم دوستانمان در برگزاری این نمایشگاه موفق باشند و زنجیره چنین حرکات فرهنگی ادامه داشته باشد.
 
امام جمعه قم عنوان کرد: تخصصی شدن نمایشگاه‌های کتاب جایگاه بالایی دارد چون 100 هزار طلبه و عالم از سراسر ایران و جهان و دانشجویان و فرهیختگان زیادی در این شهر تحصیل می‌کنند.
 
آیت‌الله اعرافی یادآور شد: وجود حوزویان، فرهیختگان و دانشجویان در قم اقتضای بالا رفتن سطح نمایشگا‌ه‌های کتاب و همچنین تخصصی شدن آن را دارد؛ ضمن این‌که قم باید بین‌المللی شود و زبان‌های گوناگون در این شهر رواج پیدا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها