جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
«فن نمایشنامه‌نویسی» آخر هفته شما را با جوانب گوناگون زندگی آشنا می‌کند

باقر رجبعلی گفت: برای مطالعه آخر هفته کتاب «فن نمایشنامه‌نویسی» اثر لاجوس اگری با ترجمه مهدی فروغ و کتاب «قصه روانشناختی نو» اثر ل ئون ایدل را با ترجمه ناهید سرمد به مخاطبان پیشنهاد می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) رجبعلی گفت: کتاب «فن نمایشنامه‌نویسی» به داستان‌نویسان جوان زیر و بم حرف زدن، صحبت کردن و گفت‌وگو را یاد می‌دهد و آن‌ها را با جوانب گوناگون زندگی آدم‌ها چنان زیبا و عمیق آشنا می‌کند به شکلی که دیگر هیچ‌کس نمی‌تواند مدعی باشد که فقط خودش حرف آخر را می‌زند.
 
این داستان‌نویس افزود: من این کتاب را تا به حال پنج بار خوانده‌ام و هنوز هم از خواندنش سیر نشده‌ام چون نه تنها برای نمایشنامه‌نویسان بلکه برای داستان‌نویسان هم بسیار مفید است و منبعی غنی‌ است برای این‌که بدانیم در زندگی فقط حرف ما نیست که باید به کرسی بنشیند.
 


رجبعلی اضافه کرد: به گمانم «قصه روانشناختی نو» مادر تمام آثار و کتاب‌هایی است که در مورد طرز شناخت روان آدم‌ها نوشته شده است. این کتاب بسیار جذاب و زیبا به نویسندگان جوان به طور بسیار عمیقی یاد می‌دهد که چگونه در شخصیت پردازی به روان آدم‌ها توجه داشته باشند و همه چیز را سطحی نگیرند و شخصیت‌های تک بعدی، مطلق نگر و تک صدا نیافرینند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها