چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰
نویسندگی را با انجام کارهای پژوهشی برای دانشگاه‌ها شروع کردم / لزوم حمایت مسئولان از طرح‌های کتابخوانی

ناهید شهیدی، نویسنده و معلم بازنشسته گفت: سال‌ها پیش نویسندگی را در ابتدا با انجام کارهای پژوهشی برای دانشگاه‌ها شروع کردم.

ناهید شهیدی، دبیر بازنشسته ادبیات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اشاره به سابقه نویسندگی خود اظهار کرد: حدود 20 سال پیش نویسندگی را در ابتدا با انجام کارهای پژوهشی برای دانشگاه‌ها شروع کردم و کتاب‌‌هایی از جمله «فرهنگ واژه‌های اروپایی در زبان فارسی»، «ریشه ضرب‌المثل‌ها در احادیث» و «ریشه‌های قرآنی، ضرب المثل‌های ایرانی» را نوشتم.
 
گسترش فرهنگ كتاب‌خوانی در مدارس كشور
وی افزود: «ریشه‌های قرآنی، ضرب المثل‌های ایرانی» با مقدمه حسین‌ الهی‌قمشه‌ای در سال 79 از سوی انتشارات موسسه فرهنگ و دانش منتشر شد.
 
شهیدی ادامه داد: تاکنون نزدیک به 10 سال از شروع نویسندگی‌ام در حوزه کودک می‌گذرد و هفت کتاب را در این حوزه به چاپ رسانده‌ام. تازه‌ترین کتابم «جشن پرماجرا» است که در سال جاری منتشر و در طرح «گسترش فرهنگ كتاب‌خوانی در مدارس كشور» از 15 تا 29 بهمن‌ماه شرکت داده شد.
  
ضرورت افزایش حمایت‌های مسئولان از طرح‌های کتاب‌خوانی
مدیر طرح «گسترش فرهنگ كتاب‌خوانی در مدارس كشور» گفت: در این طرح 9 مدرسه از سوی منطقه 9 تهران معرفی شدند که نخستین روز اجرای آن در دبستان پسرانه شهید غلامعلی رجبی جندقی برگزار شد و پس از آن تا روز 29 بهمن‌ماه، در دبستان‌های پسرانه قرآن‌ و عترت، بلال‌حبشی، شهید ایمانی و شهید مفتح و دبستان‌های دخترانه راه ‌زینب، معصومیه، جوادالائمه، مالک ‎اشتر و شهید افشاریان اجرا شد.
 
وی تصریح کرد: در این طرح، وزارت ارشاد هزینه‌های تامین کتاب‌ آموزشی برای پنج‌ هزار دانش‌آموز را برعهده گرفت. این طرح سالانه دوبار در مدارس تهران اجرا می‌شود. امیدواریم با افزایش حمایت‌های مسئولان، دفعات برگزاری آن افزایش یافته و علاوه بر مدارس تهران در شهرستان‌ها نیز اجرا شود.

شهیدی افزود: در طرح «گسترش فرهنگ كتاب‌خوانی در مدارس كشور» معلم‌های نویسنده هر کدام با یک یا دو کتاب شرکت‌کردند و در 10 روز کاری، با حضور نویسندگان، 14 عنوان کتاب در 9 مدرسه از منطقه 9 تهران، بین دانش‌آموزان توزیع شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها