دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
اختصاص دو غرفه به دفاع مقدس و حوزه علمیه در نمایشگاه «یاد یار مهربان»

فرشاد شهیدزاده، مدیر اجرایی دوازدهمین نمایشگاه «یاد یار مهربان» گفت: در نمایشگاه امسال دو غرفه جدید به غرفه‌های نمایشگاه افزوده شده که یکی از آنها ویژه کتاب‌های حوزوی و دیگری به کتاب‌های دفاع مقدس اختصاص یافته است.

شهیدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: در این نمایشگاه کتاب‌های 441 ناشر مورد تایید کارشناسان قرارگرفته و ارائه شده است. برای برپایی این نمایشگاه 24 هزار عنوان کتاب از سوی ناشران داخلی به بخش دبیرخانه نمایشگاه ارسال شد.
 
عرضه 19 هزار و 950 عنوان کتاب تایید و کارشناسی شده در نمایشگاه
 
مدیر اجرایی دوازدهمین نمایشگاه «یاد یار مهربان» افزود: کتاب‌های ارسال شده  در دو مرحله توسط کارشناسان وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و در پایان 19 هزار و 950 عنوان تایید شد و هم‌اکنون در نمایشگاه عرضه شده است.
 
وی درباره تفاوت این دوره از نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته گفت: امسال دو غرفه جدید به غرفه‌های نمایشگاه افزوده شده که یکی از آنها ویژه کتاب‌های حوزوی و دیگری به کتاب‌های دفاع مقدس اختصاص یافته است.
 
شهیدزاده با اشاره به بخش جنبی این دوره از نمایشگاه افزود: امسال بر اساس تلاش‌های صورت گرفته، بخش جنبی نمایشگاه به سمت عمومی‌سازی پیش رفته و لوازمی از جمله لوازم مورد نیاز برای هوشمندسازی مدارس، لوازم التحریر، لوازم ورزشی و کتاب‌های کمک آموزشی برای گروه‌های سنی مختلف ارائه شده است.
 
بخش کودک و نوجوان با 6 هزار و 722 عنوان کتاب
 
وی با ارائه آماری کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه را در 15 دسته مختلف از جمله کودک و نوجوان، ادبیات، دین، علوم کاربردی، تاریخ و جغرافیا، علوم اجتماعی، فلسفه و روانشناسی، هنر، کامپیوتر، علوم خالص، زبان، کمک آموزشی، کلیات، تربیت بدنی و نقشه آموزشی جای داد.
 
مدیر اجرایی دوازدهمین نمایشگاه «یاد یار مهربان» افزود: در این نمایشگاه بخش کودک و نوجوان با 6 هزار و 722 عنوان، بیشترین و نقشه‌ آموزشی با 94 عنوان، کمترین تعداد عنوان‌های عرضه شده را به خود اختصاص داده است.
 
شهیدزاده مخاطبان این نمایشگاه را نیز در هفت دسته شامل دبیران، کتابخانه‌های عمومی، دانش‌آموزان گروه سنی ابتدایی، متوسطه، دبیرستان، حوزه علمیه و مخاطبان آزاد دسته بندی کرد.
 
پخش روزانه و زنده صداوسیما از برگزاری دوازدهمین نمایشگاه «یاد یار مهربان»
 
مدیر اجرایی دوازدهمین نمایشگاه «یاد یار مهربان» اظهار کرد: سال‌های گذشته این نمایشگاه در محل بوستان کتاب برگزار می‌شود، اما امسال برای رفاه حال عموم و امکان دسترسی بهتر محل نمایشگاه به بوستان گفت‌وگو تغییر یافت.
 
وی گفت: از 29 دی‌ماه با هدف معرفی نمایشگاه و آگاه‌سازی عموم تبلیغات گسترده‌ای را در رسانه‌های جمعی آغاز کردیم. هم‌اکنون نیز روزانه از شبکه‌های سه، پنج و آموزش صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران گزارش و مصاحبه زنده با نویسندگان، ناشران و بازدیدکنندگان از نمایشگاه را داریم که این به افزایش استقبال عمومی کمک بسیاری کرده است. در حال حاضر بنابر آمار به‌دست آمده چهار برابر سال‌های گذشته از این نمایشگاه استقبال به‌عمل آمده است.
 
شهیدزاده با اشاره به میهمانان حاضر در نمایشگاه گفت: تاکنون علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش، معاونان وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد، نیمی از اعضای شورای شهر تهران، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بیش از 40 نفر از نویسندگان در نمایشگاه حضور یافته‌اند.
 
دوازدهمین نمایشگاه «یاد یار مهربان» از دوم تا هفتم بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران واقع در بوستان گفت‌وگو برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها