دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
سعیدآبادی: انتشار کتاب‌های فاخر گامی‌ است برای رساندن پیام صلح و دوستی مردم ایران به جهانیان

محمدرضا سعیدآبادی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: ما در دوره‌ای به سر می‌بریم که افراد بسیاری سعی می‌کنند کارهای افراطی یا تروریستی به نام اسلام و ایران انجام دهند. ما می‌توانیم با ارائه برنامه‌های فرهنگی پیام صلح و دوستی مردم مسلمان ایران را به جهانیان عرضه کنیم.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) اظهار کرد: ازجمله برنامه‌هایی که ما در دستور کار داریم این است که بتوانیم به عناوین مختلف بتوانیم پیام صلح و دوستی و بزرگی فرهنگ ایرانی اسلامی را که مبتنی بر مهربانی، صلح و دوستی است را به جهان عرضه کنیم.
 
محمدرضا سعیدآبادی عنوان کرد: یکی از فعالیت‌های ما همکاری در انتشار کتاب‌های فاخری است که در حوزه‌های مختلف مربوط به یونسکو مانند فرهنگی، آموزشی و علوم مختلف نوشته می‌شود. به عنوان حمایت از این کتاب‌ها بعد از بررسی اجازه استفاده از آرم یونسکو را در چاپ آنها صادر می‌کنیم تا بتوانند از برد و نفوذ بیشتری در جهان برخوردار شوند.
 
وی افزود: باید توجه کرد که ما در دوره‌ای به سر می‌بریم که افراد بسیاری سعی می‌کنند کارهای افراطی یا تروریستی به نام اسلام و ایران انجام دهند. ما می‌توانیم با ارائه برنامه‌های فرهنگی پیام صلح و دوستی مردم مسلمان ایران را به جهانیان عرضه کنیم.
 
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران ادامه داد: به عنوان مثال یکی از این اقدامات رونمایی و ترجمه کتاب «قلبی بزرگتر از جهان» نوشته عرفان نظرآهاری است که نمونه‌ای از کارهای ادبی در حوزه صلح و دوستی است و بیان می‌کند که نگاه انسان به جهان باید چگونه باشد.
 
سعیدآبادی گفت: امیدوارم این کتاب با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات و سایر موسسات فرهنگی و دانشگاهی و تحقیقاتی به زبان‌های دیگر ترجمه شود و پیام صلح و دوستی مردم ایران را به سایر کشورها برساند.
 
وی ادامه داد: علاوه بر این چندین کتاب دیگر را نیز چاپ کرده‌ایم که از آن جمله می‌توان به کتاب «میراث جهانی ایران در یونسکو» اثر دکتر رضائیان اشاره کنم. این کتاب شامل 16 اثر تاریخی باشکوه کشورمان است که طی سال‌های 1358 تا 1392 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این مجموعه دوزبانه (فارسی- انگلیسی) شامل فیلمDVD و کتاب است که برای اولین بار با به کارگیری جلوه‌های ویژه کامپیوتری، میراث شکوهمند ایران‌زمین را با دیدگاهی نوین و تصاویری بی‌بدیل به تماشا گذاشته است.
 
سعیدآبادی افزود: این اثر با مقدمه‌ای که مدیرکل یونسکو، ایرینا بوکووا، و موخره‌ای که من نوشته‌ام  از سوی خانه فرهنگ وهنر گویا چاپ شده است.
 
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو عنوان کرد: همچنین کتاب دیگری نیز با عنوان «قالی‌های مشرق زمین» اثر دکتر طاهر صباحی را نیز به دو زبان فارسی و انگلیسی چاپ کرده‌ایم. باید توجه داشت که هنر قالی بافی فقط یک هنر بافندگی محسوب نمی‌شود بلکه در خود انواع و اقسام مختلف علم و هنر مانند معماری، مردم شناسی و ... را داراست.

وی افزود: با چاپ این کتاب به همراه عکس‌هایی از قالی‌های ممتازی که در گوشه و کنار موزه‌های ایران و جهان وجود دارد، می‌خواستیم مردم جهان را با قالی مشرق زمین و ویژگی‌ها و جایگاهش بیشتر آشنا کنیم.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها