چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
تأثیر معرفی موضوعی کتاب‌های پرفروش بر ذائقه مخاطبان/ 10 کتاب پرفروش‌ فروشگاه مرکزی شهر کتاب در فصل پاییز

مژگان رییسی امجد، مدیر فروشگاه مركزی شهر كتاب با اعلام پرفروش‌ترین کتاب‌های این فروشگاه در فصل پاییز گفت: معتقدم دسته‌بندی یا معرفی كتاب‌های پرفروش، به ویژه به صورت موضوعی، تاثیر بیشتری در سلیقه مخاطبان می‌گذارد، و همین‌طور به روند بازار كتاب و نشر كمك می‌كند.

رییسی امجد به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: عنوان كتاب‌های پرفروش به ندرت تغییر می‌كنند و معمولاً چند كتاب مشخص برای سه یا چهار ماه به طور ثابت، در بالاترین رده فروش كتاب قرار می‌گیرد. درواقع این فهرست، طی ماه‌ها به ندرت تغییر می‌كنند به همین دلیل هم معتقدم بد نیست رسانه‌ها به جای تكرار مكررات، در دیدگاه‌شان نسبت به معرفی كتاب‌های پرفروش تجدید نظر کنند.

وی اضافه كرد: شخصاً معتقدم دسته‌بندی یا معرفی كتاب‌های پرفروش، به ویژه به صورت موضوعی، هم تاثیر بیشتری در سلیقه مخاطبان می‌گذارد، هم به روند بازار كتاب و نشر كمك می‌كند و هم رسانه‌ها را از معرفی كتاب‌های تكراری نجات می‌دهد.

رییسی امجد ادامه داد: خبرگزاری ایبنا همزمان با سال جدید میلادی، اقدام به معرفی كتاب‌های موضوعی از نگاه رسانه‌های اروپایی كرد؛ یعنی رمان‌های برتر سال 2014، كتاب‌های برتر حوزه كودكان و نوجوانان در این سال یا مثلاً كتاب‌های برتر علمی را از نگاه رسانه‌ای همانند گاردین معرفی و منتشر كرد. حال چه ایرادی دارد كه كتابفروشان ایرانی و به دنبال آن، بازار نشر و كتاب نیز از این ایده استفاده كنند و هر از گاهی، به معرفی كتاب‌های پرفروش خود در حوزه‌های متفاوت بپردازند؟

مدیر فروشگاه مركزی شهر كتاب در پایان گفت: به نظر من ایده معرفی كتاب‌های پرفروش، بسیار جذاب است و به همه دست‌اندركاران حوزه نشر  مختلف كمك می‌كند.
 
وی همچنین 10 عنوان از پر فروش‌ترین کتاب‌های فروشگاه مركزی شهر كتاب در فصل پاییز را به شرح زیر اعلام کرد.

 
ردیف عنوان نویسنده/ مترجم ناشر قیمت (تومان) درباره کتاب تعداد فروش
1 بیشعوری خاویر کرمنت/ محمود فرجامی تیسا 12000  شناخت و درمان خطرناک
ترین بیماری تاریخ
230
2 پنج اقلیم حضور داریوش شایگان فرهنگ معاصر 12000 بحثی درباره شاعرانگی ایرانیان 124
3 ته خیار هوشنگ مرادی کرمانی       معین 12000 سی داستان کوتاه طنز 91
4 اتفاق گلی ترقی نیلوفر 17000 داستان یک خواهر و برادر از کودکی تا شصت‌سالگی 87
5 سیركی كه می‌گذرد پاتریك مودیانو/ نسیم موسوی پاك چشمه 7500 رمان خارجی 66
6 فرصت دوباره گلی ترقی نیلوفر 12500 مجموعه‌ای از 6 داستان کوتاه 60
7 مرد صد ساله‌ای كه از پنجره فرار كرد و ناپدید شد یوناس یوناسن/ فرزانه طاهری نیلوفر 18500 چالش مواجهه با مهمترین رخدادهای تاریخی 51
8 مادر كافی جی. ا. فراست/ مهبد ابراهیمی زوار 12500 کتابی درباره تربيت كودك در پنج سال نخست زندگی 44
9 من زنده‌ام معصومه آباد بروج 20000 خاطرات چهار سال اسارت معصومه آباد در زندان‌های رژیم بعث صدام 40
10 ژرفای زن بودن مورین مورداك/سیمین موحد بنیاد فرهنگ زندگی 15000 چرخه قهرمانی زنان در سفر زندگی 31
 


































بر این اساس بیشعوری خاویر کرمنت، با 230 جلد فروش در صدر این جدول ایستاده و «پنج اقلیم حضور» با 124، «ته خیار» با 91 و « اتفاق» با 87 جلد فروش در تعقیب بیشعوری هستند.

در میان ناشران حاضر در این فهرست، نشر «نیلوفر» با داشتن سه عنوان کتاب، حضوری پر رنگ در این فهرست داشته است. همچنین میانگین قیمت پر فروش‌ترین کتاب‌های این فروشگاه 13هزار و 900 تومان است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها