یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
محمدکاظم اخوان: مجموعه 10 جلدی «زی ‌زی‌ گولو» سال آینده می آید

محمدکاظم اخوان، نویسنده مجموعه تلویزیونی «قصه‌های تا به تا» از رونمایی مجموعه 10 جلدی قصه‌های «زی زی گولو آسی پاسی دراکوتا تا به تا» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب سال آینده خبر داد.

محمد کاظم اخوان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره مجموعه کتاب‌های «زی زی گولو آسی پاسی دراکوتا تا به تا» گفت:  این مجموعه شامل 10 جلد است که هر جلد آن سه قصه از ماجراهای زی زی گولو را در بر می گیرد.
 
نویسنده «قصه‌های تا به تا» افزود: برخی از این قصه‌ها کاملا جدیدند و برخی دیگر با نگاهی به قصه‌های قبلی و شرایط امروزی نوشته شده اند.
 
وی ادامه داد: در نگارش این مجموعه تلاش شده قصه‌ها موجز و کوتاه و مناسب گروه سنی مخاطب باشند. داستان‌ها مانند مجموعه «قصه‌های تا به تا» بیشتر دارای مضامین آموزشی و تربیتی هستند.
 
اخوان تصریح کرد: مخاطب ویژه این کتاب‌ها مانند مجموعه تلویزیونی آن کودکان و مخاطب عام آن به طور مشخص خانواده‌ها هستند. این قصه‌ها از یک سو مسائل کودکان در بستر روابط و مناسبات خانوادگی  و از سوی دیگر تعامل دو خانواده مختلف با جایگاههای متفاوت فرهنگی را به تصویر می‌کشند. در این داستان‌ها زی زی گولو که شخصیتی خیالی است نمادی از کودک درون افراد است و فقط به کاراکتر «امیر جمالی» تعلق ندارد.
 
این نویسنده کودک ونوجوان گفت: تصویرگری این مجموعه توسط حمیده محبی انجام می‌شود و تا به حال تصویرسازی 6 جلد از آنها آماده چاپ شده اند.
 
وی افزود نام کلی این مجموعه احتمالاً «قصه‌های تا به تا» یا « داستانهای زی زی گولو آسی پاسی دراکوتا تا به تا» خواهد بود. همچنین این مجموعه در انتشارات امیرکبیر منتشر و سال آینده در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی خواهد شد.
 
اخوان یادآوری کرد: مجموعه تلویزیونی «قصه‌های تا به تا» حاصل یک کار جمعی بود و به منظور پخش در یک رسانه دیداری نوشته و ساخته شد. اما تالیف داستان اقتضائات دیگری دارد و از همین رو این کتاب‌ها الزاماً ادامه مجموعه قبلی یا بازنویسی آنها در قالب قصه نیست.
 
محمدکاظم اخوان، نویسنده و فیلم‌نامه نویس، در سال 1339 در تهران متولد شد. وی آثار زیادی در حوزه کودک ونوجوان در کارنامه خود دارد که از آن‌ جمله می‌توان به «بادپا»، «بهار با یک گل»، «ستاره‌ای بر خاک» و «دوست غارنشین من» اشاره کرد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها