یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸
آل‌داوود: تهیه فهرست دیجیتال کتاب‌های چاپ سنگی، نخستین‌بار توسط «جلیسه» صورت گرفته است

سیدعلی آل‌داوود، عضو هیأت‌علمی دایرة‌المعارف بزرگ اسلامی و مدیر مرکز مشاوره حقوقی اهل قلم با بیان این‌که مراجعه به کتاب‌های فهرست، نخستین گام یک پژوهشگر و نویسنده در نگارش مقاله و کتاب است، گفت: تهیه فهرست کتاب‌های چاپ سنگی و ارائه آنها به‌صورت دیجیتال، نخستین‌بار توسط مجید غلامی‌جلیسه صورت گرفته است.

آل‌داوود در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ضمن تبریک انتصاب مدیر جدید خانه کتاب در این باره تلاش های جلیسه اظهار کرد: یکی از کارهای مهم در عرصه پژوهش، تدوین و تألیف کتاب‌های فهرست است؛ برای هر کار اساسی و بنیادی در زمینه نگارش مقاله و کتاب، قدم نخست کوشش یک پژوهشگر و نویسنده، مراجعه به کتاب‌های فهرست است که خوشبختانه آقای مجید غلامی‌جلیسه در این زمینه یکی از جوانان علاقه‌مندی است که از نخستین سال‌هایی که وارد عرصه نویسندگی شد، به این رشته علاقه‌مند بوده است.
 
وی ادامه داد: غلامی‌جلیسه کار را با فهرست کردن کتاب‌های چاپ سنگی موجود در کتابخانه‌های بزرگ ایران آغاز کرده است و نه تنها فهرست چند کتابخانه شناخته‌شده را تدوین و فهرست کرده و به چاپ رسانده بلکه از خود کتاب‌ها یعنی از سراسر صفحات آن نیز عکس‌برداری کرده و آنها را به‌صورت دیجیتال نگه‌داری کرده و قابل عرضه است.
 
عضو هیأت‌علمی دایرة‌المعارف بزرگ اسلامی گفت: بدیهی است کوشش آقای غلامی‌جلیسه در این زمینه خاص، نخستین‌بار صورت گرفته است. امید است تداوم یابد و انتظار این است که در موقعیت جدیدی که وی به دست آوده و امکانات بیشتری که در اختیار گرفته است، توفیق یابد که از کار فهرست‌نگاری و فهرست‌نویسی کتب خطی و چاپ سنگی و سایر امور مربوط به کتابشناسی، توفیقات بیشتری به دست آورد.
 
نجفعلی میرزایی، مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب که چندی پیش به دلیل مشغله‌های علمی در قم، استعفاء کرده بود، امروز (یکشنبه، 9 آذرماه) پس از تشکیل جلسه هیات‌امناء خانه کتاب این استعفاء مورد موافقت قرار گرفت و معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «مجید غلامی‌جلیسه» را به‌عنوان سرپرست منصوب کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط