دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی درگیر کتاب شده‌اند/ استقبال وزارت ارشاد از حامل‌های الکترونیک در حوزه کتاب

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تاکید بر این که برنامه‌های کتاب و کتابخوانی نباید به هفته کتاب محدود شوند و لازم است جریان کتابخوانی در سازمان‌ها و نهادهای دولتی تبدیل به رویه شود، گفت: در این دوره از هفته کتاب، همه سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی درگیر کتاب شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: زمانی می‌توانیم مطمئن باشیم که بحث کتاب و کتابخوانی به اعماق اجتماع نفوذ خواهد کرد که  مجموعه‌هایی که به‌صورت ثابت امکان مداخله در این بحث را دارند، خود متکفل کتاب و کتابخوانی باشند. با این نگاه امسال نخستین‌بار به‌صورت گسترده مشارکت بیشتر نهادها، سازمان‌ها و مؤسساتی که امکان ورود به این بحث  داشتند، فراهم شد.
 
صالحی با تاکید بر این‌که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه وظایف و مسئولیت‌های متعددی دارد، بیان کرد: با توجه به امکانات و مخاطبان محدود این وزارتخانه، سایر وزارتخانه‌ها و نهادها نیز باید در حوزه کتاب درگیر شوند و این درگیری تنها در هفته کتاب متوقف نماند.
 
وی همچنین درباره سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه بهره‌مندی از ابزارهای به‌روز برای ترویج کتاب و کتابخوانی، گفت: بدون تردید حامل‌های جدید کتاب، امروزه بسیار مطرح‌اند؛ زمانی‌که از کتاب اسم می‌بریم هدف ما تنها حامل کاغذی آن نیست. با وجود این‌که حامل کاغذی همواره یکی از جدی‌ترین و مؤثرترین حامل‌ها بوده و خواهد بود، اما حامل‌های جدید نیز می‌توانند این نقش را داشته باشد. بنابراین، امسال یکی از محورهای مهم سیاستگذاری در هفته کتاب به حامل‌های نوین ارتباطی اختصاص یافت.
 
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور حامل‌های الکترونیک در حوزه کتاب را مثبت ارزیابی کرد و گفت: نه تنها ورود رسانه‌های الکترونیک به حوزه کتاب و کتابخوانی مخرب نخواهد بود بلکه فرصتی است که دسترسی‌ به کتاب را راحت‌تر و ارزان‌تر می‌کند و امکان ارتقای علمی از طریق تکنولوژی‌های ارتباطی را فراهم می‌نکد. در واقع این مساله فرصت‌‌های جدیدی را به دلایل ویژگی‌های خاص خود پدید می‌آورند؛ این نگاه همواره مورد توجه هفته کتاب بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط