پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
موش و گربه زاکانی و آخرین سنگ بایرامی؛ کتاب‌های مورد علاقه محمود برآبادی

بسیاری از نویسندگان و شاعران در فرصت‌های گوناگون به این مساله اشاره‌کرده‌اند که خواندن یک کتاب خاص در دوران کودکی یا نوجوانی، راه و رسم دیگری در زندگی برایشان رقم‌زده است، کتاب‌هایی که بعضاً هنوز هم در بازار کتاب پیدا می‌شوند. محمود برآبادی، نویسنده کودک و نوجوان از کتاب‌های موردعلاقه کودکی‌اش می‌گوید.

محمود برآبادی در گفت و گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: در دوران نوجوانی من همانند امروز، کتاب‌هایی که مخصوص کودکان و نوجوانان باشد بسیار کم بود، یا اگر هم بود بسیار کمیاب بود و خواندن بسیاری از کتاب‌ها برای کودکان کاری بسیار دشوار به نظرمی آمد اما به خاطر دارم کتاب «موش و گربه» عبید زاکانی یکی از کتاب هایی بود که بسیار دوست داشتم. کتابی که نوجوانان امروز حتما باید مطالعه کنند.

برآبادی گفت: من بیشتر تحت تاثیر داستان‌ها و روایت‌های تاریخی بودم و به سراغ این نوع کتاب‌ها می‌رفتم و عمده دلیل نویسنده شدنم هم علاقه‌مندی به همین کتاب‌ها بود.

این نویسنده درباره آخرین کتابی که خوانده و مطالعه اش را به نوجوانان توصیه می‌کند گفت: کتاب « سنگ سلام» اثر محمدرضا بایرامی را به تازگی خواندم. این کتاب ماجرای چند کوهنورد را به شکلی کاملا هنرمندانه روایت می‌کند، بایرامی در این اثر روایتی ساده و جذاب ارائه کرده که امیدوارم نوجوانان بخوانند و از آن لذت ببرند.

محمود برآبادی در سال ۱۳۳۱ در سبزوار به دنیا آمد. کتاب‌های حماسه کوچی،سیل،هزارپا،داستان گل سرخ،آغاز،آن كس كه حقیقت را مى‌داند،بهارى دیگر،آتش زیر خاكستر،بالایى‌ها و پایینى‌ها،دنیاى كوچك جوجه تنبل ومشهدى حسن آسیابان ما است، تعدادی از کتاب‌های این نویسنده هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها