یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
طرح «کتاب من» پس از اصلاح معایب با معیارهای دقیق دوباره فعال مي‌شود

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در جدیدترین یادداشت خود در سایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نوشته است: طرح «کتاب من» با اصلاح برخی معایب و با معیارهای دقیق به‌زودی دوباره فعال خواهد شد.

به‌ گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) «علیرضا مختارپور» دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در آغاز این یادداشت نوشته است: هفته گذشته نخستین سفر اینجانب بدون اعلام قبلی به شهرستان ارومیه صورت گرفت که گزارش آن به اطلاع شما رسید.

این سفرها به دیگر شهرها نیز انجام خواهد شد تا آشنایی هر چه بیشتر نسبت به جزئیات مسائل و مشکلات کتابخانه‌ها و کتابداران حاصل شود. همچنین معاونان و مدیران کل نهاد نیز به صورت نوبه‌ای و گاه بدون اعلام قبلی از کتابخانه‌ها بازدید خواهند کرد و انتظار آن است که مدیران کل استان‌ها و مدیران شهرستان‌ها از این بازدیدها استقبال کنند تا کتابداران با احساس فضای گرم و صمیمی و بدون هیچگونه نگرانی مسائل خود را در میان بگذارند.


دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه اين یادداشت با گله از تبعیض در تعیین نوبت‌های صبح و بعد ازظهر، در برخی شهرها نوشته است: برخی گزارش‌ها متأسفانه از تبعیض در تعیین نوبت‌های صبح و بعد ازظهر در برخی شهرها حکایت دارد. به صراحت عرض می‌کنم تمامی نوبت‌ها باید گردشی باشد و صرفاً در صورت توافق کتابداران در برخی مناطق و با اولویت رفاه بیشتر برای بانوان امکان تغییر در نوبت‌ها میسر است. 


در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: بنابر گزارش‌های مختلف و ارزیابی‌های متعدد طرح مسابقات فرهنگی مجموعاً به شکل سابق دارای زمینه مناسب برای اجرا نیست اما درباره طرح کتاب من با اصلاح برخی معایب و با معیارهای دقیق این طرح به‌ زودی و مجدداً فعال خواهد شد. 

در این یادداشت به موضوع جذب نیروی کتابدار هم اشاره شده است: با توجه به این‌که برخی از نیروهایی که از طریق انجمن‌های کتاب شهرستان‌ها خدمت می‌کنند به انجام وظیفه به عنوان کتابدار مشغولند در نیمه دوم سال جاری و در آزمون استخدامی که پس از تعیین سازمان نیروی انسانی و میزان نیاز دقیق کتابخانه‌ها برگزار می‌شود امتیازاتی برای جذب این نیروها در نظر گرفته خواهد شد. 

در ادامه این یادداشت هم تأکید شده است: همانطور که شما عزیزان می‌دانید در نهاد کتابخانه‌ها وظیفه اصلی بر عهده کتابداران است که این کتابداران یا در کتابخانه‌های شهری به فعالیت اشتغال دارند یا در کتابخانه‌های روستایی. اما نحوه ورود کتابداران به نهاد مختلف بوده برخی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1384 به نهاد منتقل شده‌اند، برخی از طریق نهاد و به صورت آزمون جذب شده‌اند و برخی از طریق انجمن‌های کتاب شهرها در نهاد فعالیت می‌کنند، بنابراین خطاب اینجانب به کتابداران شهری و روستایی شامل همه این عزیزان می‌شود و عدم نام بردن از کتابدارانی که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا از طریق انجمن‌ها جذب شده‌اند به معنای غفلت از این عزیزان نبوده و نیست.

در پایان این یادداشت آمده است: همه کتابداران و نیروهای خدماتی و مدیران شهری و استانی را خدمتگزاران صادق عرصه فرهنگ می‌دانم و برای آنان آرزوی سعادت و سلامت دارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط