یکشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۲
صدرنشيني حلقه داخلي در آمريكا

اين هفته 2 عنوان كتاب جديد و پرطرفدار در بدو ورود به فهرست كتاب‌هاي پرفروش،جايگاه‌هاي برتر را ازآن خود كردند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از نيويورك تايمز، «حلقه داخلي» نوشته «براد ملتزر» موفق شد كتاب «استيگ لارسن» را كنار بزند و در نهايت تعجب صدرنشين شود. ماجراي اين كتاب درباره زندگي يك بايگان كتاب است كه كتابي متعلق به جورج واشنگتن را پيدا مي‌كند و در اين كتاب رازي كشنده پنهان است.

دومين جايگاه اين فهرست به كتاب تازه وارد «نگهبان» اثر «رابرت كريس» تعلق گرفت. در اين كتاب تلاش مي‌شود تا پرده از راز زني كه تظاهر به بي‌گناهي مي كند ولي چندان بي گناه نيست،برداشته شود.

«استیگ لارسن» كه هفته پيش در صدر جاي داشت، پس از 34 هفته،اين بار سوم شد. آخرین بخش سه گانه «استیگ لارسن» یعنی «دختری که به لانه زنبور لگد زد»، به زندگي يك هكر سوئدي و يك روزنامه‌نگار مي‌پردازد.

«مرده يا زنده» نوشته «تام كلانسي» و«گرانت بلك وود» با يك پله كاهش رتبه، عنوان چهارم را به خود اختصاص داد. در اين كتاب ،همان شخصيت‌هاي رمان‌هاي قبلي «كلانسي» حضور دارند و داستان آن حول تلاش يك گروه ضدجاسوسي براي دنبال كردن تروريستي خطرناك مي‌گردد.

پنجمين جايگاه اين هفته به «شب چه می داند» اثر«دین کونتز» تعلق گرفت كه هفته پيش ،دوم بود.در این کتاب،همه اعضای یک خانواده، درست همانند حادثه‌ای در دو دهه قبل به قتل می رسند وهمین مساله،باعث ترس و وحشت مردم شهر از یک قاتل حرفه‌ای می‌شود و...

«کمک» نوشته «کاترین استاکت» با گذشت 94هفته هنوز هم در رده‌هاي بالايي جدول جابه جا مي شود و اين بار ششم شد. این رمان، داستان زنی سفیدپوست و دو خدمتکار سیاهپوستش در دهه 60 را به تصویر می‌کشد.

«جان گريشام» نيز با کتاب «اعتراف» از جایگاه چهارم هفته پيش به رديف هفتم نقل مكان كرد. اين رمان به داستان مردي مي‌پردازد كه جنايتي مرتكب مي‌شود ولي اجازه مي‌دهد كسي به جاي او محاكمه شده و به مرگ محكوم شود. پس از مدتي تصميم به اقرار مي گيرد ولي مجبور است حالا ادعايش را به قضات ثابت كند و...

اين بار، «3 ثانیه» اثر «آندرس روسلاند» و «بورگ هلستروم» در دومين نوبت حضورش در اين فهرست،هشتمين كتاب هفته شناخته شد. در این کتاب قاچاق مواد مخدر را به تصویر می‌کشند. یک مامور مخفی با نفوذ به زندان های اسکاندیناوی تلاش می کند به مافیای لهستان وارد شود و... 

«آتش کراس» به قلم «جيمز پترسون» هم اين هفته نهم شد. اين نويسنده نام آشنا باز هم «آلكس كراس» شخصيت اصلي داستان‌هايش را به دنياي كتاب آورده است. «كراس» اين بار درباره يك ترور حرفه‌اي در واشنگتن تحقيق و پيغامي از خطرناك‌ترين دشمنش دريافت مي‌كند و...

«آزادي» نوشته «جاناتان فرانزن» در شانزدهمین نوبت حضورش، دهمین کتاب هفته شد. اين كتاب كه هفته قبل،هفتم بود، داستان يك خانواده ليبرال در دوران رياست جمهوري بوش را نقل مي كند.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها