سه‌شنبه ۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۵
بیست و ششمین نمایشگاه کتاب و مطبوعات نوجوانان پاریس

«بیست و ششمین نمایشگاه کتاب و مطبوعات نوجوانان مونتروی 2010» از 1 تا 6 دسامبر(10 تا 15 آذرماه) در مونتروی، از محله‌های حومه پاریس برگزار خواهد شد./

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پاریس، مینو خانی: نوآوریهای این دوره از نمایشگاه کتاب و مطبوعات نوجوانان مونتروی كه با موضوع «پرنس‌ها و پرنسس‌ها» برپا مي‌شود، برپايي و برگزاری یک کتابخانه اروپایی و یک جشنواره سینمای انیمیشن به نام «آنی میکس» است. حدود 30 نویسنده و تصویرگر از 15 کشور برای این دوره از نمایشگاه دعوت شده اند.  

جوایز متعددی در بیست و ششمین دوره از نمایشگاه کتاب و مطبوعات مونتروی اهدا خواهد شند، از جمله: جایزه آلبوم بائوباب، جایزه مطبوعات نوجوانان و جایزه زمین در یک نگاه. جایزه داستان مصور معروف «تام تام» هم در ژوئن(مرداد) اهدا شد. 

جایزه آلبوم بائوباب، جایزه‌ای است که از سوی هنرمندان شاخه های مختلف به یک آلبوم فرانسوی که طی 12 ماه گذشته منتشر شده، اهدا می‌شود. جایزه زمین در یک نگاه نیز جایزه ای است که از سوی سندیکای مطبوعات نوجوانان برای حساس کردن نوجوانان دوره راهنمایی نسبت به مسايل زیست محیطی اهدا می شود. هیات داوري این جایزه از روزنامه نگاران و مستندسازان تشکيل شده است. 

قابل ذکر است که 150 هزار نفر از بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب و مطبوعات نوجوانان مونتروی (2009) دیدن کرده بودند. این دوره از نمایشگاه برای جشن 25 سالگی اش از نویسندگان آن سوی آلپ دعوت به عمل آورده بود. بزرگداشت ارکین (شخصیت تیپیک کمدی هنری که در قرن 16 در ایتالیا خلق شد) نیز یکی دیگر از بخش های این دوره از نمایشگاه بود.
 
دست اندرکاران نشر کتاب و مطبوعات در فرانسه معتقدند که نمایشگاه کتاب و مطبوعات نوجوانان مونتروی، به لحاظ کیفی و حضور ناشران مختلف به مراتب بهتر از نمایشگاه کتاب پاریس است که هر سال در ماه مارس (اسفند) در پاریس برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها