شنبه ۱۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۱
تمام خوابگاه‌هاي دانشگاه شاهد مجهز به كتابخانه اند

رييس دانشگاه شاهد صبح امروز، دهم مهر ماه در نشست مطبوعاتي تشريح برنامه‌هاي اين دانشگاه گفت:‌ تمام خوابگاه‌هاي دانشگاه شاهد مجهز به كتابخانه‌هاي دانشگاهي اند._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) دكتر كاميار ثقفي، رييس دانشگاه شاهد در حضور اصحاب رسانه تصريح كرد: تمام خوابگاه‌هاي دانشجويي دانشگاه شاهد مجهز به كتابخانه‌هاي عمومي‌اند كه با سليقه و معيارهاي ويژه دانشجويي تجهيز شده است.

وي با اشاره به اينكه اين فعاليت به منظور توسعه و ترويج فرهنگ كتابخواني ميان دانشجويان صورت گرفته است، اظهار داشت: تجهيز خوابگاه‌ها شامل ظرفيت نامحدودي كتاب با حجم و اندازه مشخص براساس نيازهاي افراد انجام شده است.

ثقفي با تاكيد بر ضرورت توجه به كتابخانه‌هاي ديجيتال دانشگاهي افزود: براساس طرح ديجيتال‌سازي كتابخانه‌ها، مجموعه دانشگاه‌هاي كشور در قالب كنسرسيومي منابع كتابخانه‌اي و مكتوب خود را در قالب ديجيتال به اشتراك گذاشته و امكان اشتراك‌گذاري فايل‌هاي اطلاعاتي وسيعي را در محيط وب فراهم كرده است.

وي در ادامه افزود: براين اساس دانشگاه شاهد نيز شبكه اينترانت خود را فعال و يكپارچه ساخته و به تمام دانشگاه‌ها، اعضا و افراد متصل شده است. بنابراين تمام افراد مي‌توانند براي دسترسي به منابع مورد نياز خود در طول 24 ساعت شبانه‌روز با استفاده از رايانه‌هاي شخصي خود نيز به كتابخانه‌هاي تخصصي مرتبط شوند.

رييس دانشگاه شاهد با تاكيد بر اين كه اين دانشگاه داراي يك كتابخانه مركزي مجهز به منابع مورد نياز دانشجويان و همچنين كتابخانه‌هاي گوناگون در هر يك از دانشكده‌ها است،‌ توضيح داد: براساس طرح ديجيتال‌سازي منابع چند هزار جلد كتاب در اختيار افراد قرار گرفته است. دانشگاه شاهد جزو معدود دانشگاه‌هاي كشور داراي رشته‌هاي متنوع در پذيرش دانشجو ست.

وي با اشاره به اين كه دانشگاه شاهد علاوه بر رشته‌هاي علوم پايه‌، دوره‌هاي باليني و طب سنتي را نيز برگزار مي‌كند، اظهار داشت: اين دانشگاه اكنون داراي بيش از 6500 دانشجو، 290 عضو هيات علمي، 38 رشته كارشناسي و 54 رشته تحصيلات تكميلي است. اين دانشگاه هر سال در تلاش براي طراحي رشته‌ها و سرفصل‌هاي نوين است.

ثقفي با اشاره به حجم گسترده فعاليت‌هاي پژوهشي اعضاي هيات علمي دانشگاه شاهد، بيان داشت: در حال حاضر اين فعاليت‌ها با وجود محدوديت‌هاي منابع و فضا، در قالب كتاب و انتشار در مجلات علمي بين‌المللي فراوان شده است. منابع درسي دانشگاه شاهد هيچ تفاوتي با ديگر دانشگاه‌ها ندارد و تابع معاونت آموزشي و پژوهشي وزارت علوم و وزارت بهداشت است. 

وي با اشاره به اين كه هر دانشگاهي براي طراحي رشته تحصيلي جديد بايد سرفصل‌هاي آموزشي آن را تعيين و كتاب‌ها و منابع آن را مشخص كند، اظهار داشت: دانشگاه شاهد داراي دفتر نشري براي انتشار كتاب‌هاي اختصاصي خود است كه هر سال روند مناسب خود را طي مي‌كند. وضعيت نشر اين دانشگاه هر سال در مقايسه با سال‌هاي گذشته روند صعودي دارد. بيش از 20 جلد كتاب اين انتشارات در سال 88 منتشر كرده است. 

ثقفي با تاكيد بر اين كه خوشبختانه استانداردهاي كتابداري و كتابخانه‌اي در كتابخانه‌هاي دانشگاه شاهد رعايت مي‌شود،‌ توضيح داد: نرم‌افزارهاي گوناگون كتابداري و سرويس‌رساني به مراجعان در اين كتابخانه راه‌اندازي شده است.

رييس دانشگاه شاهد در ادامه درباره تشيع پيكر دو شهيد گمنام دانشگاه شاهد گفت: پيكر پاك اين دو شهيد كه در عمليات‌هاي بيت‌المقدس سال 61 و والفجر 4 در سال 62 به شهادت رسيدند، دوشنبه، 12 مهر ماه، ساعت 9 صبح تشيع شده و در دانشگاه شاهد به خاك سپرده مي‌شوند. اين مراسم به منظور تجليل و تكوين مقام شهدا، ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و فضاسازي مناسب در حوزه شهادت انجام مي‌شود.

نشست مطبوعاتي رييس دانشگاه شاهد، صبح امروز،دهم مهر ماه در سالن جلسات مركز علمي پژوهان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها