چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۲:۲۵
کتابخانه ریحان‌شهر زرند بازسازی شد

کتابخانه « شهید کرموند» ريحان‌شهر كه در جريان زلزله سه سال پيش زرند آسيب ديده بود با همکاری مدیریت کتابخانه‌های عمومی کرمان و شهرداری ریحان‌شهر بازسازي شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، طی مراسمی با حضور  معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان، امام جمعه شهرستان زرند، محمدجواد حسین‌زاده مدیر امور کتابخانه های عمومی استان، فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان زرند، کتابخانه عمومی شهید کرموند ریحان‌شهر افتتاح شد. 

در این مراسم، محمدجواد حسین‌زاده  گفت: کتابخانه های عمومی به عنوان یکی از پایگاه‌های فرهنگی می‌توانند در  تعالی و ارتقای سطح آگاهی عمومی، همچنین رفع نیازهای محققان و علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتاب‌خوانی نقش به سزایی ایفا کنند. 

وی ضمن تشکر از همکاری مسوولان شهرستان و شهرداری ریحان‌شهر ابراز امیدواری کرد: با افتتاح این کتابخانه شاهد جذب جوانان و نوجوانان به کتاب و کتاب‌خوانی باشیم و این مکان در توسعه فرهنگ مطالعه در منطقه موثر باشد. 

کتابخانه عمومی شهید کرموند، سال 1362 در منطقه معدنی ریحان‌شهر در قالب مجتمع فرهنگی و هنری در ساختمانی به مساحت 680 متر مربع متعلق به شرکت زغال سنگ تأسیس شد. 

در زلزله سال 1383 شهرستان زرند، اين كتابخانه آسيب جدي ديد، به نحوي كه قابل استفاده نبود. مدیریت کتابخانه‌های عمومی استان پس از این حادثه به منظور ارایه خدمات به علاقه‌مندان،  کتابخانه‌ای سیار در یک کانکس در منطقه ياد شده تاسيس كرد تا پاسخگوی بخشی از نیازهای آن منطقه باشد. 

در همین راستا، این مدیریت در سال 1385 با پی‌گیری و رایزنی با شهرداری ریحان‌شهر تصمیم به ایجاد کتابخانه‌ای موقت با فضای 85 مترمربع کرد که با مساعدت شهرداری منطقه عملیات ساختمانی آن در نیمه دوم سال 1385 آغاز و در نیمه اول سال86 با اعتباری بالغ بر  120میلیون ریال آماده بهره برداری شد.

 پس از اتمام عملیات ساختمانی، با اعتباری بالغ بر 50میلیون ریال تجهیزات مورد نیاز مجموعه تامین شد.

این کتابخانه تنها کتابخانه فعال در بخش ریحان‌شهر است و 80متر زیربنا دارد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرسول احمدی ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
    سلام کتاب خانه ی شما عالی ودوست داشتنی است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها