دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۰
فرصتی دوباره برای «کمک»

«كاترين استاكت» با رمان «کمک» سومین صدرنشینی خود را در چهل و سومین فرصت حضورش در میان نویسندگان برتر تثبیت کرد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از نيويورك تايمز، نویسنده در اين كتاب به زندگي يك زن جوان سفيدپوست و دو خدمتكار سياه‌پوست او در دهه 60 در منطقه مي‌سي‌سي‌پي آمريكا مي‌پردازد. اين كتاب در هفته گذشته نيز در جايگاه نخست قرار داشت. 

«بوسه» نوشته «استوارت وودز» کتابی که تازه به جمع پرفروش‌ها راه یافته، در بدو ورود عنوان دومین کتاب هفته را از آن خود کرد. نویسنده در این کتاب به ماجرای وکیلی در نیویورک می‌پردازد که پیش از این پرونده‌های طلاق و... را دنبال می‌کرد اما این بار به حل ماجرای یک کلاهبرداری مالی می‌پردازد و...

جایگاه «دن براون» نسبت به هفته گذشته تغییری نکرد و همچنان در ردیف سوم جای گرفت. قهرمان اين كتاب پروفسور رابرت لنگدان در اين كتاب در پي يافتن اسرار مخفي لژ فراماسونري در واشنگتن است.

«سرزمین سوزان» اثر «برنارد کورن ول» رمان تازه وارد دیگری است که بر سکوی چهارم ایستاد. این داستان پنجمین داستان ساکسون‌ها محسوب می‌شود و ماجرای آن در قرن نهم می‌گذرد. پادشاه آلفرد در بستر بیماری است و کشورش در معرض خطر حمله دزدان دریایی قرار دارد که یکی از فرماندهان باوفایش به نام «اوترد» کشورش را نجات می‌دهد ولی پس از مدتی با یکدیگر مشکلاتی پیدا می‌کنند و این سردار توانمند به گروه دشمن می‌پیوندد و...

«قانون نخست» نوشته «روبرت کریس» كه از شاهکارهای این جنایی‌نویس محسوب می‌شود، در دومین نوبت حضورش در این فهرست، به جایگاه پنجم نقل مکان کرد. در اين كتاب «الویس کول» و «جو پایک» به دنبال حل پرونده‌های قتل مربوط به قبل از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی‌اند و...

این بار«آخرین ترانه» به قلم «نیکلاس اسپارکز» نيز پس از 20 هفته، ششمین کتاب هفته شناخته شد. در این کتاب دختری 17 ساله تعطیلات تابستان را با پدرش که مدتی است از مادرش جدا شده، در کارولینای شمالی می‌گذراند و دریچه جنبه‌های تازه‌ای از عشق به روی او گشوده می‌شود.

«سارقان قو» اثر «الیزابت کوستووا» نیز از ردیف چهارم به جایگاه هفتم نقل مکان کرد. داستان اين كتاب درباره روانپزشکي است كه در حال معالجه بیماری است که یک بوم گران‌قیمت نقاشی را در گالری ملی پاره کرده و به دنیای امپرسیونیسم فرانسه وارد شده است.

رمان «گرگ پشت در است» به قلم «جک هیگینز» نیز دیگر کتاب تازه واردی است که عنوان هشتم را به خود اختصاص داد. کسی یا گروهی قصد از بین بردن گروهی از نخبگان بخش اطلاعات بریتانیا را دارند و در این بین ماجراهایی پیش می آید و «سین دیلون» معتقد است این اتفاقات مکافات اعمالی در گذشته است.

رمان «گل های رز» نوشته «لیلا میچام» کتابی است که هفته گذشته در ردیف 13 جدول جای گرفته بود و این بار به جمع 10 کتاب برتر این لیست راه یافته و نهمین کتاب هفته شناخته شده است. این کتاب داستان یکصد ساله 3 نسل را در مکزیک به تصویر می‌کشد.

دهمین نوبت حضور «من، الکس کراس» نوشته «جیمز پترسون» هم با رتبه دهم براي این رمان همراه شد. نویسنده داستان کارآگاهی به نام «الکس کراس» را به تصویر می‌‌کشد که با جسد خواهرزاده‌اش روبه رو می‌شود و در تحقیقات برای یافتن قاتل درمی‌یابد مقتول با گروهی خطرناک ارتباط داشته و ...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها