شنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۸
ضرورت طرح هم‌انديشي دين و همزيستي مسالمت‌آميز در كتاب‌هاي درسي

عضو هيات علمي دانشگاه امام صادق (ع) در همايش هم‌انديشي دين و همزيستي مسالمت‌آميز، بر ضرورت مطرح كردن همزيستي اديان در كتاب‌هاي درسي تاكيد كرد.در اين همايش دكتر «ارسلا گونتر» (پژوهشگر و استاد دانشگاه هامبورگ) نيز به بحث اعتقاد و تعلق، تاثير مذهب بر شرايط مسلمانان بزرگسال در جوامع كثرت‌گرا و بيان يافته‌هاي تجربي دانشگاه هامبورگ آلمان پرداخت. /

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران( ايبنا )، دكتر حسن بشير در نخستين روز اين همايش كه در سالن همايش حنانه در مركز مطالعات بين‌المللي ديني با حضور نويسندگان، استادان و صاحب‌نظران حوزه دين برگزار شد، افزود: موضوعاتي كه در اين كتاب‌ها تدريس مي‌شوند، بر پايه گفتمانند، نظير گفتمان بر پايه اسلام‌گرايي و وحدت و همچنين تعامل با غير مسلمانان.

وي ادامه داد: در اين بررسي‌ها از نظريه‌پردازان بسياري نظير «وانداك» استفاده شده كه تاكيد بر جامعه، شناخت و گفتمان دارند و بر اساس چارچوب گفتمان، نظريه ايدئولوژي، نظريه حساسيت فرهنگي، گفتمان بازنمايي توليد و ساخت بازنمايي در كتاب‌هاي درسي را منعكس مي‌كنند. 



همچنين دكتر مجتبائي، استاد اديان و عرفان دانشگاه تهران و دكتر العطاس، استاد دانشگاه سنگاپور مالزي، به بيان نظراتشان در حوزه دين و همزيستي مسالمت‌آميز پرداختند. 

اين هم‌انديشي فردا(يكشنبه) به كار خود پايان مي‌دهد. مقالات ارايه شده در اين هم‌انديشي در قالب كتاب منتشر شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط