شنبه ۹ آبان ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۸
کودکان کرجي صاحب کتابخانه‌ای با ۱۲ هزار جلد کتاب شدند

یکی از بزرگترین و مجهزترین مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان که دارای کتابخانه‌ای با ۱۲ هزار کتاب برای کودکان و نوجوانان است، دیروز به دست پدر شهید محمد حسین فهمیده در کرج به بهره‌برداری رسید.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این هشتصد و یکمین مرکز کانون در ایران است که در زمینی به مساحت 925 متر و با زیر بنای 2150 متر مربع و به مناسبت ولادت حضرت امام رضا (ع)،به بهره‌برداری رسید. 

در آیین گشایش این مرکز ابتدا پدر شهید فهمیده در میان شادی و سرودخوانی کودکان و نوجوانان، نوار رنگی مخصوص مراسم افتتاحیه را قیچی کرد تا درهای این مرکز فرهنگی، هنری در آستانه سال‌روز شهادت فرزندش به روی بچه‌ها گشوده شود. 

مراسم افتتاح مجتمع آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون کرج با ارایه گزارش محسن فضلی مدیر کانون استان تهران آغاز شد. او در ابتدا توضیح داد که این مجتمع، جایگزین مرکز کوچک کانون در سال‌های دور شده است که به دلیل تعریض خیابان در منطقه ساسانی تخریب شد. 

فضلی تاکید کرد: این مرکز با امکانات مناسبی که در آن قرار داده شده به لحاظ امکانات آموزشی و طراحی ، از مجهزترین مراکز کانون در سراسر کشور است که امکانات آن و طراحی مناسب آن می‌تواند الگویی برای دیگر مراکز کانون باشد. 

او از استانداری تهران، فرمانداری کرج و شرکت هایی که مجری ساخت و تجهیز این مجتمع بوده‌اند، قدردانی کرد. 

معاون استاندار و فرماندار کرج سخنران دیگر این مراسم بود که پیرامون اهمیت استفاده مناسب از این مرکز در کرج سخن گفت و خاطر نشان کرد: استفاده از چنین بنای بزرگی که با همت کانون ساخته شده است، نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد تا مردم و خانواده‌ها بتوانند به خوبی از خدمات این مجتمع بهره مند شوند. 

محمد جواد کولیوند به نقش خانواده و اجتماع در تربیت کودکان اشاره کرد و گفت: به‌طور قطع کسانی که تاریخ از آن‌ها به نیکی یاد می‌كند، تحت تاثیر آموزش و محبت خانواده و محیط اطراف خود قرار گرفته‌اند چرا که شخصیت یک کودک از پیش از تولد و در دوره خردسالی در خانواده و محیط‌های آموزشی شکل می‌گیرد. 

محمدتقى فهميده پدر شهيد محمدحسين و داوود فهميده پس از آن که در این مراسم با اهدای لوح از سوی مدیر عامل کانون مورد تقدیر قرار گرفت، به جایگاه رفت و با اظهار شادمانی از افتتاح این مرکز، صمیمانه از کانون درخواست کرد که در آموزش کودکان به مسایل دینی و مذهبی توجه بیشتری نشان دهد. 

او ادامه داد: وقتی مردم می‌بینند که فرزندان‌شان در یک محیط مذهبی رشد پیدا می‌کنند با کمال میل بچه‌ها را به مراکزی مانند کانون می‌آورند. 

پس از صحبت‌های پدر شهید فهمیده، مدیر عامل کانون، خانواده های شهدا را باعث افتخار جامعه دانست و گفت: امام در مورد شهید فهمیده از این تعبیر که «رهبر ما آن طفل سیزده ساله است» استفاده کردند و این نشان می‌دهد که شهید فهمیده در مقام خلوص و از جان گذشتی از چه جایگاهی برخوردار است. 

محسن چینی فروشان، افتتاح مجتمع فرهنگی کانون را در کرج فراتر از یک مراسم ساده افتتاح دانست و خطاب به مسوولان شهری حاضر در جلسه گفت: شما بدون شک در گشایش مراکز بزرگ صنعتی و اقتصادی در همین شهرستان حضور یافته‌اید و مسلما این مجتمع از نظر وسعت و هزینه صرف شده، در مقایسه با آن پروژه‌های عظیم، ممکن است کوچک به نظر برسد اما باید به این نکته توجه کرد که همه آن پروژه‌ها در خدمت اتفاقات بزرگی هستند که در مکان‌های آموزشی و فرهنگی روی می‌دهد. 

وی تاکید کرد: اگر همه آن پروژه‌ها افتتاح شوند و مدرسه و کتابخانه و مسجد و مکان‌های فرهنگی و هنری وجود نداشته باشد نیروی انسانی از کجا تامین می‌شود؟ 

وی افزود: کتابخانه کانون در محله ساسانی کرج از مراکز پر طرفدار کانون بود که علی رغم کوچک بودن، با استقبال زیاد بچه‌ها روبرو می‌شد اما اکنون تبدیل به احسن شده و انتظار از مربیان نیز برای رشد خلاقیت‌های کودکان در این مجتمع، بالاتر رفته است.
 
چینی فروشان، ایجاد این مراکز را از حقوق اصلی فرهنگی کودکان دانست و تصریح کرد: در مقابل این حق فرهنگی، ما هم مسولیت بزرگی بر عهده داریم و نباید به کارهای انجام شده دل ببندیم بلکه باید به کارهای نکرده و کاستی‌ها فکر کنیم. 

بر اساس این گزارش در این مراسم فاطمه آجرلو نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، مسوولان شهرستان کرج و معاونان،مدیران و جمعی از مربیان کانون حضور داشتند. 

بازدید از بخش‌های مختلف مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون، بخش دیگر برنامه گشایش این مجتمع در آستانه هفدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی بود که مربیان و مسوولان در هر بخش توضیحات لازم را ارایه دادند. 

سالن آمفي‌تئاتر با گنجايش 197 صندلي ثابت با كليه تجهيزات سمعي و بصري، نور و امكانات صوتي مورد نياز،سايت رايانه، كارگاه‌هاي هنري در رشته های نقاشی، خوشنویسی، سفال‌گری با دست و با چرخ، کاردستی و نمایش خلاق، آسمان‌نمای مجهز و برخوردار از تازه ترین فن آوری‌های پیشرفته با 28 صندلي ثابت و مركز رصدخانه با گنبد دوار و تلسكوپ‌هاي مورد نياز، از دیگر امكانات اين مركز تازه تاسيس كانون است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها