سه‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۲
پرفروش‌های سياسی آمازون در هفته‌ای كه گذشت

در دنيايی كه اين روزها جای چندان آرامی نيست، بازار كتاب‌های سياسی بيش از هميشه داغ است. پنج كتاب سياسی پرفروش آمازون مي‌تواند نشان‌دهنده ذائقه كتابخوان‌ها در اين زمينه باشد.\

به گزارش خبرگزاری كتاب ايران (ايبنا) به نقل از سايت آمازون، پرفروش‌ترين كتاب سياسی اين هفته آمازون «آزادی و ظلم: مانيفستی محافظه‌كارانه» است. اين كتاب توسط «مارك آر. لوين» مجری برنامه‌های سياسی راديو نوشته شده و دربرگيرنده مجموعه‌ای از مقاله‌هاي اوست. آروين در اين كتاب اقتصاد و عدالت اجتماعی را در برنامه‌های سياسی چپ‌گرايان آمريكا به چالش می‌كشد و از استفاده غير منصفانه آنان از رسانه‌های جمعی انتقاد می كند.

او معتقد است كه دولت حال حاضر ايالات متحده با «تمايل شديدی به كنترل جامعه» و «خشمی اخلاقی» مدافع اقتصادی دولتی است. لوين مخالف سياست‌های اوباما در طرح بيمه درمانی است و مهاجران را يكی از بزرگ‌ترين مشكلات آمريكا می‌داند.

«عمارت جمهوری‌خواهان» دومين كتاب پرفروش اين هفته‌ توسط «ماكس بلومنتال» روزنامه‌نگار نوشته شده است. در اين كتاب بلومنتال به مسايل حاشيه‌ای كه حزب جمهوری‌خواه آمريكا را تحت تاثير قرار داده می‌پردازد.

اين كتاب به اختلال عملكرد موجود در حزب جمهوری‌خواه پرداخته و نشان می‌دهد كه چگونه زندگی خصوصی بسياری از شخصيت‌های شناخته شده اين حزب چون سناتور «جان مك‌كين» و «سارا پيلين» با دست و پنجه نرم كردن با موضوع‌هايی چون افسردگی، اعتياد و رسوايی اخلاقی، وجهه سياسی آن‌ها را مخدوش كرده‌است.

بلومنتال اين كتاب را با الهام از آثار «اريك فروم» نوشته است. «فروم» معتقد است كه ترس از آزادی در انسان‌های مضطرب، آن‌ها را به سوی شرايط اقتدارگرايانه می‌كشاند.

مرگ «تد كندی» دستمايه سومين كتاب پرفروش سياسی اين هفته با نام «آخرين شير: سقوط و ظهور تد كندی» شده است. اين كتاب توسط «پيتر اس كانلوس» نگاشته شده و زندگی‌نامه كندی است. اين زندگی‌نامه به پنجاه سال زندگی سياسی اين عضو خانواده قدرتمند كندی می‌پردازد. اما در كنار آن تراژدی‌های پيش آمده در خانواده كندی از جمله مرگ سه برادر او، ابتلای پسرش به بيماری سرطان و مرگ برادرزاده‌اش در سانحه هوايی نيز بيان شده‌است.

«ديويد هوروويتز» و «ريچارد پو» نويسندگان چهارمين كتاب پرفروش سياسی هستند. اين كتاب كه «حزب سايه» نام دارد، ادعا كرده است كه «جورج سوروس»، «هيلاری كلينتون» و گروه «سيكستيز راديكالز» كنترل حزب دموكرات را در دست گرفته‌اند.

اين نويسندگان معتقدند كه سازمان‌ها و ارزش‌های آمريكا توسط اين افراد در معرض خطر قرار گرفته و آن‌ها تصميم دارند سيستم حاكميت آمريكا را بازنويسی كنند. هوروويتز و پو، افراد و گروه‌ نام‌برده را حزب سايه خوانده و می‌گويند اين حزب تاكنون سعی در براندازی دولت‌های ديگر داشته و اكنون با راهيابی به درون نظام سياسی آمريكا تصميم به تغيير آن دارد.

آن‌ها به تعدد سازمان‌های خصوصی حامی حزب سايه نيز اشاره كرده و گفته‌اند حزب سايه اهداف راديكال خود را پشت ژست سياسی ميانه‌روانه هيلاری كلينتون پنهان كرده‌است.

با بازشدن دانشگاه‌ها در ماه سپتامبر كتاب‌های درسی دانشگاهی نيز وارد ليست پر فروش‌ها شده‌اند. «منطق سياست آمريكا» عنوان كتابی دانشگاهی است كه در رشته علم سياسی تدريس می‌شود و اين هفته پنجمين اثر پرفروش سايت آمازون در گروه كتاب‌های سياسی بوده است. «ساموئل كرنل» و «گری جكوبسون» در اين كتاب به بيان فرصت‌ها و محدوديت‌های سياسی در آمريكا پرداخته و نهاد‌های سياسی اين كشور را معرفی می‌كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها