شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۳
کودکان کتاب «نقطه» و «در باغ بزرگ باران می بارد» را نقد کردند

نشست نقد و بررسی دو کتاب «در باغ بزرگ باران می بارد» نوشته احمدرضا احمدی و کتاب «نقطه» ترجمه اکرم حسن صبح امروز(شنبه 26 اردیبهشت) در سرای اهل قلم کودک و نوجوان نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از ستاد خبري سراي اهل قلم، این نشست با حضور دانش آموزان دبستان پسرانه تربیت برگزار شد و  دانش آموزان این مدرسه که قبلا کتاب «نقطه» را خوانده بودند، نظراتشان را درباره آن بیان کردند.

اکثر دانش آموزان این مدرسه با بیان اینکه از محتوای کتاب لذت برده اند معتقد بودند تصاویر کتاب بر متن نشسته است و از اين كه با خواندن اين داستان مفهومي از مزاياي درس خواندن را آموخته اند ابراز خوشحالي مي كردند.

اکرم حسن، مترجم این کتاب نیز با بیان اینکه نقد کودکان را بهترین نقد ادبی می داند، گفت: از اینکه می بینم کودکان با این کتاب ارتباط مطلوبی برقرار کرده اند، خوشحالم.

حسن به بیوگرافی ارائه شده «پيتر رينولتز » نویسنده کتاب در ابتدا و انتهای اثر اشاره کرد و افزود: با ارایه بیوگرافی اين نویسنده توانمند قصد داشتم مخاطب را با اندیشه های وي آشنا کنم.

مهدی یوسفی منتقد حاضر در این نشست نیز با اشاره به کوتاه بودن این داستان، اظهار داشت: بعضی داستان ها با خود پیام اخلاقي دارند و بعضی در عین نداشتن پیام برای خواننده لذت بخش اند.

یوسفی از دانش آموزان حاضر در نشست، خواست برای انتخاب کتاب، نگاه پیام محور نداشته باشند.

در ادامه این نشست که اداره آن را شهرام اقبال زاده بر عهده داشت، دانش آموزان حاضر، نظر خود را درباره کتاب «درباغ بزرگ باران مي‌بارد» احمدرضا احمدي عنوان کردند.
 
برخی از خوانندگان کتاب معتقد بودند تصویرگری این کتاب آنها را به خود جذب نمی کند. 

احمدرضا احمدی نویسنده این کتاب برخلاف عرف نشست های نقد و بررسی سرای اهل قلم کودک و نوجوان، در این نشست حضور نداشت.

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عصر امروز به کار خود پایان می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها