چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
باید از ظرفیت رسانه‌ها در تبلیغات طرح‌های فصلی کتاب استفاده شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: کتابفروشی‌های عضو طرح باید از ظرفیت رسانه‌های محلی برای تبلیغات و آشنا کردن مردم با مراحل اجرای طرح‌ها استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام ناصر خدایاری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی صبح امروز، 13 مردادماد همزمان با اجرای طرح «تابستانه کتاب 1400» و به منظور شنیدن دغدغه‌های این روزهای کتابفروشان، به‌همراه معاونین خود از یکی از کتابفروشی‌های مشارکت‌کننده در این طرح، «کافه کتاب ارومیه»، بازدید کرد و در جریان مسائل و مشکلات آن‌ها قرار گرفت.

وی پس از این بازدید در گفت‌وگویی با خبرنگار ایبنا، گفت: با شیوع کرونا اصحاب فرهنگ و هنر بیش از سایر اقشار دچار ضرر و زیان شده‌اند که باید کمک کنیم این ضرر و زیان تا حد امکان جبران شود و در روزهایی که شاهد شیوع بیشتر بیماری کرونا هستیم و شعار این است که در خانه بمانیم، و این در خانه ماندن فرصت مغتنمی برای خواندن کتاب و افزایش آگاهی است.
 
این مسئول افزود: برگزاری این طرح‌های فصلی فرصت مغتنمی برای آشنایی و دیداری تازه کردن با کتابفروشی‌ها است. استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و مطبوعاتی برای انعکاس قابلیت‌ها و توانمندی‌های ناشران و صنعت نشر استان از اولویت برنامه‎ها قرار گیرد و مطبوعات و رسانه می‌تواند نقش موثری در ارتقاء و کیفیت نشر استان ایفا کند.


خدایاری با بیان اینکه با پیدایش کتابفروشی‌ها باید تاثیر این قشر بر روی بینش و آگاهی و در این راستا علایق مردم بررسی شود، گفت: راه‌اندازی ایستگاه کتاب، ایجاد شبکه کتابفروشی‌های استان، تبادل کتاب بین کتابفروشی‌ها و معرفی کتاب مفید و کارگشا است.
 
این مقام مسئول افزود: متاسفانه در استان آذربایجان‌غربی با رکود مراجعه به کتاب و کتابفروشی مواجه هستیم که باید این عدم مراجعه مردم ریشه یابی شود تا شاید بتوان از این معضل خارج شد و مردم را با کتاب آشتی داد.

مدیر کتابفروشی «کافه کتاب ارومیه» در گفت‌وگویی با خبرنگار ایبنا، ضمن بیان این نکته که کتابفروشی متبوعش عرضه‌کننده‌ کتاب‌های متنوع در حوزه‌های رمان، تاریخ، فلسفه، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، شعر و سینما است، گفت: قبل از شروع کرونا امکان نشستن و دادن سفارش در کافه کتاب وجود داشت و دوستان بسیاری هم صرفاً برای مطالعه‌ می‌آمدن و هم از فضای کافه کتاب ارومیه به رایگان استفاده می‌‌کردند. اما، به دلیل شیوع کرونا، الان فقط بخش فروش کتاب فعال هست.
 
مهدی قاصد افزود: صفحه‌ اینستاگرام کتاب‌فروشی ما یکی از فعال‌ترین صفحه‌های مرتبط با کتاب در استان است و تقریباً نیمی از کتاب‌ها را با استفاده از این شبکه و توسط پیک یا پست به دست خواننده می‌رسانیم.
 
قاصد، تبلیغات ضعیف و کفاف نبودن یارانه اختصاص یافته به کتابفروشی را جز مشکلات این طرح عنوان کرد.
 

یادآوری می‌شود، 24 کتابفروشی استان آذربایجان‌غربی شامل پاتوق کتاب ارومیه، پرهام، کتاب و نوشت‌افزار پژوهش، زارع، سلیمی، شهر کتاب بوکان، علوم دانشگاهی، موکریان، نمایشگاه کتاب ختایی، کتاب پیام، کتابسرای امام شافعی سردشت، کتابسرای بشری، کتابفروشی رضایی، سلطانی، صالحی، ظرافت، گزینگ، دانش، محمد رسول الله، مانگ، خانه دوست و زارع در طرح تابستانه کتاب 1400 مشارکت فعال دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها