دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
افتتاح 6 کتابخانه عمومی در ایام کنگره 3535 شهید استان زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از افتتاح 6 کتابخانه در ایام کنگره 3535 شهید مزین به نام شهدا در سطح استان خبر داد و گفت: این کتابخانه‌ها عمدتا در مناطق محروم به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، امیرعلی نیک‌بخش امروز دوشنبه 4 مردادماه در جلسه کنگره شهدای 3535 ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: بحث کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان، توفیقی بزرگی برای پایتخت شور و شعور حسینی و دیار غواصان دریادل به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه هرچه داریم به برکت خون شهدا همه چیز را داریم، تصریح کرد: وجود شهدا نعمتی است که در اختیار مردم و مسولین قرار داده شده، تا بتوانیم از حضور شهدا بهره‌مند شویم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان با بیان اینکه شهدا بهترین دارایی که در واقع از جانشان بوده ایثار کردند، افزود: شهدای دفاع مقدس همواره چراغ روشنگری برای زندگی همه ما هستند.

وی با اشاره به برنامه‌های محوله کنگره 3535 به نهاد کتابخانه‌های عمومی ادامه داد: 4 عنوان برنامه به نهاد کتابخانه‌های عمومی محول شده که برگزاری جلسات نقد کتاب دفاع مقدس با حضور نوجوانان از جمله این برنامه‌هاست.

نیک‌بخش از افتتاح 6 کتابخانه در ایام کنگره، مزین به نام شهدا در سطح استان خبر داد و افزود: این کتابخانه‌ها عمدتا در مناطق محروم به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با اشاره به عضویت رایگان خانواده‌های شهدا در کتابخانه‌ها گفت: در ایام کنگره شهدا خانواده‌های معظم شهدا می‌توانند به صورت رایگان عضو کتابخانه شوند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان دیدار با خانواده‌های معظم شهدا را از دیگر برنامه‌های این نهاد در راستای برگزاری کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان عنوان کرد و گفت: معرفی روزانه شهدا در کتابخانه‌های عمومی استان نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نشست کتابخوان تخصصی در شهرستان ها در حوزه انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، یادآور شد: در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به یاد شهدا، تاکنون 25 عنوان مسابقه از اول اسفندماه توسط این نهاد برگزار شده است.

نیک‌بخش در ادامه با اشاره به نقش شهید در جامعه، گفت: مهم‌ترین نقش در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی ایران را شهدا ایفا کردند و ما امروز مدیون این شهدا هستیم.

وی افزود: این یک توفیق است که اولین روز از ایام بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در استان بوشهر با تجدید میثاق با شهدا و زیارت ایشان آغاز می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: اگر بخواهیم مسیر درست و اصولی را بپیماییم باید از شهدا استمداد طلبیم  و در همین راستا بهترین خدمت برای ادامه راه شهدا این است که اهداف آن‌ها را بشناسیم و در جهت ترویج و نهادینه کردن این اهداف تلاش کنیم و قطعا هدف شهدا چیزی جز حفظ نظام اسلامی نبود.

در ادامه فرماندار زنجان نیز ضمن اشاره به برخی از فعالیت‌های انجام شده در قالب کنگره شهدا افزود: از مهم‌ترین دستاوردهای این جنگ می‌توان به بیمه شدن چندین و چند ساله انقلاب در برابر دشمنان اشاره کرد، زیرا رزمندگان با از جان گذشتگی خود ثابت کردند که  فشارهای دشمنان هیچ تاثیری در اراده و عزم ملت ایران در پاسداری از انقلاب ندارد.

رضا عسگری با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری کنگره ۳۵۳۵ علاوه بر گرامی‌داشت یاد شهدا معرفی شهدا است، تاکید کرد: زنجان شهدای تاثیرگذار بسیاری را تقدیم انقلاب کرده است که بیشتر آنها علی‌رغم تاثیرگذاری و دلاوری که داشتند، ناشناخته هستند.

وی با اشاره به برخی از طرح‌های اجرا شده در ارتباط با کنگره شهدا بیان کرد: برپایی یادمان شهدا، نامگذاری کلاس‌های درس به نام شهدا، راه‌اندازی کتابخانه موضوعی شهدا در طول یک سال گذشته از جمله اقدامات صورت گرفته در قالب کنگره شهدا بوده است.

فرماندار زنجان همچنین با طرح پیشنهادی در ارتباط با اهدای قرآن به نیت شهدا گفت: پیشنهاد می‌کنیم طرح اهدای قرآن‌های خانگی در بین شهروندان اجرایی شود و در نهایت به نیت شهدا به مساجد اهدا شود.

عسگری همچنین ضمن پیشنهادی درباره ایجاد کتابخانه به نام شهدا ارائه کرد و افزود: طرح قابل قبولی است که کتابخانه‌های شخصی به نام شهدا نامگذاری شود.

در ادامه نیز پوستر یازدهمین جشنواره کتابخانه رضوی با حضور مسئولان رونمایی شد.

قرار این است جشنواره 22 خرداد تا یکم آبان ماه در قالبهایی از جمله نقاشی، پویش کتابخوان، شعرسرایی، پویش برای امام زمانم، تولید آثار هنری، داستان کوتاه، قصه‌گویی برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها