سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
هم‌سرایی نبوی شاعران فارس به مناسبت کنگره جهانی محمد(ص)، پیامبر رحمت

دبیر کمیته علمی و داوری بخش ادبی کنگره جهانی محمد (ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر، گفت: هم‌سرایی شاعران فارس است با حضور 10 نفر از شاعران مطرح استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، غلامرضا کافی با بیان اینکه کنگره جهانی محمد در آیینه ادب و هنر از مهم‌ترین رویدادهای ادبی این روزهای کشور به حساب می‌آید، افزود: شیوه تبلیغی این کنگره بر آن قرار دارد که گروه‌های هنری و هنرمندان را به کمک بگیرد و با عرضه و ارائه آثارشان در قالب پیش‌کنگره‌های هنری و ادبی به تبلیغ و ترویج فراخوان کنگره بپردازد.
 
وی ادامه داد: یکی از این برنامه‌ها، هم‌سرایی شاعران فارس است که با حضور 10 نفر از شاعران مطرح استان فارس در یکی دو روز آینده اجرا خواهد شد. این شاعران که از تمام نقاط استان انتخاب شده‌اند، اشعار نبوی خود را ارائه خواهند داد. پیامد این اقدام، حمایت خود را از برگزاری کنگره جهانی محمد پیامبر رحمت اعلام می‌دارند. این شیوه تبلیغاتی رفتاری بسیار حرفه‌ای و موثر است که علاوه بر ارائه آثاری در پیوند با موضوع کنگره، تبلیغ آن را نیز به انجام می‌رساند و به طرزی گسترده‌تر و  بالکنایة دیگر هنرمندان را بر پاسخ به فراخوان کنگره فرامی‌خوانند.
 
به گفته کافی، در این برنامه که به صورت زنده از طریق وب‌سایت کنگره به آدرس www.wcam.ir و صفحه اینستاگرام با شناسه ArtsforMuhammad پخش خواهد شد شاعران مطرح استان فارس از جمله محمدرضا خالصی، دکتر رضا علی اکبری، دکتر محمدحسین بهرامیان، هادی فردوسی، مصطفی کارگر، علی اکبر شجعان، هاشم کرونی، ایوب پرندآور، مجتبی صادقی و محمودرضا برامکه به شعرخوانی خواهند پرداخت. زمان برنامه پنجشنبه 31 تیرماه ساعت21 است.
 
همچنین دبیرکل کنگره جهانی محمد (ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر هم اعلام کرد: تولید مداوم آثار فاخر هنری و ادبی از اولویت‌های کنگره جهانی محمد(ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر است.
 
به گفته حامد تقوایی، برگزاری پیش کنگره‌های ادبی در کشورهای مختلف جهان و هم‌چنین اجرای زنده آثار هنری ازجمله این اقدامات است.
 
وی افزود: این برنامه‌ها در کنار فراخوان جهانی آثار ادبی و هنری و با چند هدف مهم به صورت منظم در حال اجرا است. این اهداف شامل انتشار فراخوان، افزایش سطح کیفی آثار، آموزش هنرمندان و معرفی نبی مکرم اسلام به زبان هنر است؛ و به این ترتیب تدریجا ظرفیت تعداد زیادی از هنرمندان پای کار کنگره حضرت رسول (ص) خواهد آمد.
 
تقوایی با بیان اینکه تاکنون 5 پیش کنگره ادبی و 3 برنامه اجرای زنده آثار هنری اجرا شده است، افزود: بیش از 60 هنرمند مطرح داخلی و خارجی به صورت زنده به آفرینش و ارائه آثار خود پرداختند. در این راستا ششمین پیش کنگره ادبی به مناسبت عید سعید قربان با عنوان هم‌سرایی نبوی شاعران فارس اجرا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها