پنجشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹
مراسم بزرگداشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان بر سر مزار آذریزدی برگزار شد

ویژه‌برنامه روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و گرامیداشت یاد مهدی آذریزدی، به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد در محل آرامگاه این نویسنده فقید حوزه کودک و نوجوان در یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، مراسم بزرگداشت یاد و خاطره مرحوم مهدی آذریزدی، خالق مجموعه معروف «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» در آستانه 18 تیرماه روز ملی ادبیات کودک‌ و نوجوان، به صورت مجازی و به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد در محل آرامگاه آن مرحوم برگزار شد.

در این مراسم که با همکاری مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان‌های یزد، خوزستان، کرمان، همدان، مازندران و هرمزگان برگزار شد، به صورت مجازی و از طریق صفحه اینستاگرام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد پخش شد و مورد استقبال مخاطبین قرار گرفت.
 

تعابیر مقام معظم رهبری از مرحوم آذریزدی برای ما یزدی‌ها باعث افتخار است
محمدعلی طالبی استاندار یزد در این مراسم گفت: نقش مرحوم مهدی آذریزدی در ادبیات کودک و نوجوان در کشور ما بر کسی پوشیده نیست و به همین دلیل است که وی را به عنوان پدر ادبیات کودک و نوجوان کشور و پدر «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» می‌نامند.

وی با اشاره به خاطراتی از دیدار نخبگان یزدی با مقام معظم رهبری در استان یزد گفت: در سال 86 که مقام معظم رهبری با نخبگان یزدی دیدار داشتند، یکی از این نخبگان مرحوم آذریزدی بودند که ایشان را به این برنامه دعوت کرده بودیم.

استاندار یزد ادامه داد: مرحوم آذریزدی با وجود اینکه کسالت داشت اما درخواست ما را پذیرفت و در این مراسم حضور پیدا کرد و زمانی که مقام معظم رهبری متوجه حضور ایشان شدند، با تعابیر بسیار زیبایی ایشان را مورد تفقد قرار دادند.

وی گفت: این تعابیر زیبا از سوی مقام معظم رهبری خستگی را از تن ما بیرون کرد و برای ما بسیار خوشحال‌کننده بود و به عنوان نیرویی بود برای ما و به همین خاطر است که ما به داشته‌ها و مفاخر خود می‌بالیم.
 

آذریزدی با تلاش، خود را به پای دکترها و فوق دکتری‌ها رساند
غلامرضا محمدی کویر یزدی، مشاور فرهنگی استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: مرحوم آذریزدی نمادی از صفا و صمیمیت بود که این ویژگی‌های وی ناشی از فرهنگ یزد بود.

وی افزود: مرحوم آذریزدی با تلاش و شوری که داشت، خود را به پای دکترها و فوق دکتری‌ها رساند و با وجود اینکه درس نخوانده بود، اما قصه‌هایش جهانی شد.

محمدی بیان کرد: ادبیات ما با توجه به اینکه از دیرباز با قرآن سروکار داشته، رنگ آسمانی دارد و پراز عدالت و انسان‌دوستی است و اگر محتویات ادبیات ما در جامعه جاری شود، انسان‌دوستی نیز زیاد می‌شود و مرحوم آذریزدی توانست این ماموریت را به‌خوبی انجام دهد.

وی گفت: آذریزدی شناخت تاریخی داشته که می‌توان وی را توفیق تاریخی نامید زیرا با آثار خود توانست نسل‌های مختلف را با این ادبیات پیوند دهد.

در ادامه این مراسم نیز قصه‌گویی هنرجویان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد، اجرای گروه کُر دانشجویان ادبیات فارسی دانشگاه تگزاس با همکاری هنرمندان یزدی و همچنین قصه‌گویی ضحا مختارپور عضو کانون پرورش فکری یزد انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط