جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
پیوند میان کتابخانه و مدرسه، سرمنشأ تربیت نسلی آگاه است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: پیوند میان کتابخانه و مدرسه، سرمنشأ تربیت نسلی آگاه، متفکر و تحول آفرین خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، به منظور توسعه تعامل بین سازمانی و  توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در بین جامعه هدف آموزش و پرورش، تفاهم‌نامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی و اداره کل آموزش و پرورش استان، امضا شد.
 
در این دیدار خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی گفت: کتابخانه‌ها در تمامی اعصار در  توسعه فرهنگی و اجتماعی کشورها نقش بی‌بدیل ایفا کرده‌اند. کتابخانه‌های عمومی، پایگاه‌های بالقوه و ایده‌ال برای توانمندسازی اجتماعی و فرهنگی افراد جامعه هستند و باید از ظرفیت ‌آن‌ها در افزایش سطح آگاهی و میزان مطالعه استفاده کرد.

وی ادامه داد: پیوند میان کتابخانه و مدرسه، سرمنشأ تربیت نسلی آگاه، متفکر و تحول آفرین خواهد بود و انعقاد تفاهم‌نامه مشترک میان ادارات کل آموزش و پرورش و کتابخانه‌های عمومی استان، با هدف نهادینه‌کردن فرهنگ کتاب‌خوانی، مبنای همکاری و همگرایی دو اداره کل در آینده ‌خواهد بود.

 معصومی با تأکید بر اجرای کامل تفاهم نامه همکاری، گفت: وجود اهداف و جامعه هدف مشترک، همکاری متقابل دو دستگاه در این حوزه را بیش از پیش ضرورت می‌بخشد.
 

مهین منافی، مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی نیز در این خصوص با تأکید بر جایگاه رفیع کسب دانش در دین مبین اسلام گفت: همکاری در تسهیل عضویت کارکنان آموزش و پرورش و دانش‌آموزان مدارس دوره‌های مختلف تحصیلی در کتابخانه‌های عمومی و ایجاد و  تقویت فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی به منظور ایجاد عادت مطالعه و تحقیق در بین دانش‌آموزان از اهداف این تفاهم‌نامه است.

این مسئول بیان کرد: همکاری در برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در مناسبت‌های خاص، اداره  مشارکتی کتابخانه‌های آموزش و پرورش و ارائه نرم‌افزارهای مربوطه در صورت داشتن شرایط لازم، برنامه‌ریزی و همکاری در اجرای فعالیت‌های تربیتی و آموزشی و مشارکت در برگزاری جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در قالب این تفاهم نامه عملیاتی خواهد شد.

تخفیف ۵۰ درصدی عضویت برای دانش‌آموزان و کارکنان آموزش و پرورش در کتابخانه‌های عمومی، دعوت از کتابداران در جلسات مرتبط با معلمان به منظور افزایش همکاری متقابل، آموزش فنون کتابداری و ارائه خدمات فنی کتابداری برای کتاب یاران کتابخانه‌های مدارس، همکاری و مشارکت در برنامه‌ها و مسابقات فرهنگی در گروه‌های مجازی معلمان و دانش‌آموزان، همکاری ادارات آموزش و پرورش و مدیریت مدارس با کتابداران اعزامی به مدرسه جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجرای زنگ کتاب در مدارس در یک روز خاص در هفته (دوشنبه‌ها با کتاب)، از مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها