سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
شیراز میزبان همایش تحولات نوین در آموزش، ادبیات و ترجمه در زبان انگلیسی

دبیر اجرایی «همایش تحولات نوین در عرصه آموزش، ادبیات و ترجمه در زبان انگلیسی» از برگزاری این همایش در روز 29 اردیبهشت‌ماه جاری در شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، شیوا صدیقی دبیر اجرایی «همایش تحولات نوین در عرصه آموزش، ادبیات و ترجمه در زبان انگلیسی» گفت: نیم سال گذشته افزون بر 10 کتاب علمی به زبان انگلیسی توسط موسسه آموزش عالی زند شیراز چاپ شده که 4000 جلد آن به فروش رسیده است.
 
به گفته او: موسسه آموزش عالی زند شیراز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین دانشگاه‌های غیرانتفاعی کشور محسوب می‌شود.
 
دبیر اجرایی همایش تحولات نوین در عرصه آموزش، ادبیات و ترجمه در زبان انگلیسی با اشاره به اینکه در ابتدا قرار بود همایش به صورت حضوری برگزار شود، اعلام کرد: به خاطر شرایط کرونایی، کنفرانس به صورت مجازی برگزار می‌شود.
 
صدیقی با بیان اینکه همایش یادشده در سطح ملی برگزار می‎شود، افزود: 8 تا 10 نفر از محققین خارجی هم در این همایش شرکت کردند و 2 نفر از این افراد در روز کنفرانس، ارائه خواهند داشت.
 
وی با اشاره به اینکه کمیته علمی، انتشارات، روابط عمومی، فنی و کارگاه‌ها راه‌اندازی شده است، تاکید کرد: هماهنگی شده تا مقالات این همایش در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام «ISC» نمایه شود.
 
به گفته صدیقی، با توجه به سطح علمی موسسه، 2 دانشگاه «فردوسی» مشهد و آزاد شیراز هم حامی این کنفرانس شدند. این همایش در چهار دوره زمانی برگزار می‌شود که در هر بازه زمانی 10 کنفرانس در بخش‌های مختلف خواهیم داشت و این همایش از ساعت هشت صبح آغاز و تا ساعت 18 ادامه می‌یابد.
 
دبیر اجرایی همایش تحولات نوین در عرصه آموزش، ادبیات و ترجمه در زبان انگلیسی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان می‌توانند این همایش را از روی پایگاه conf.zand.ac.ir دنبال کنند، افزود: آثار و مقالات پس از این به صورت الکترونیکی در سایت فوق قابل دسترسی است و به صورت کتاب‌چه هم به زیور طبع آراسته می‌شود.
 
در ابتدای این نشست خبری، رئیس دانشگاه زند شیراز هم اعلام کرد: همایش ملی زبان انگلیسی، با همکاری دانشگاه شیراز و با شرکت اساتید برجسته ادبیات و زبان انگلیسی کشور روز ۲۹ اردیبهشت برگزار می‌شود.
 
مهدی مخبری ضمن بیان اینکه همایش ملی زبان انگلیسی، غیرحضوری است، گفت: مرکز آموزش عالی زند، با هدف توسعه علم و پژوهش و افزایش سطح علمی جامعه خود را موظف به فعالیت در امور پژوهشی و مهارت‌آموزی دانشجویان می‌داند.
 
وی با تاکید براینکه مهارت‌آموزی، یکی از اولویت‌های موردنظر این موسسه است، گفت: از ابتدای راه‌اندازی این موسسه، افزون بر آموزش‌های کلاسیک، موضوع پژوهش و مهارت‌افزایی در دستور کار بوده است.
 
مخبری توجه به بسترهای ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم را یک الزام جهانی دانست و گفت: خوشبختانه این مرکز آموزش عالی موفق به تربیت فارغ‌التحصیلانی کارآفرین شده است که علاوه بر توانایی علمی و پژوهشی، به واسطه داشتن مهارت، کارآفرین نیز بوده‌اند.
 
دبیر علمی همایش ملی زبان انگلیسی نیز در این نشست، گفت: این همایش با هدف بررسی و طرح مسائل و تحولات نوین جهانی در عرصه آموزش، ادبیات و ترجمه برنامه ریزی شده و برگزار خواهد شد.
 
به گفته ناصر رشیدی، دبیرخانه این رویداد علمی، حدود ۲۰۰ مقاله را از بین مقالات ارسالی، با همراهی داوران، برای ارائه در همایش برگزیده است.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز گفت: در این همایش سه سخنران کلیدی در زمینه ترجمه، ادبیات و آموزش زبان انگلیسی به سخنرانی خواهند پرداخت و چهار کارگاه تخصصی نیز با حضور و داوری شخصیت‌های برجسته علمی و دانشگاهی کشور، برگزار می‌شود.
 
رشیدی گفت: دکتر فریده پورگیو استاد بازنشسته دانشگاه شیراز با موضوع ادبیات، دکتر بهزاد قونسولی استاد دانشگاه فردوسی مشهد در زمینه ترجمه و دکتر علیرضا جلیلی فر استاد دانشگاه شهید چمران اهواز در موضوع در زمینه آموزش زبان انگلیسی سخنرانی خواهند داشت.
 
دبیر علمی همایش ملی زبان انگلیسی خاطرنشان کرد که علاوه بر حدود ۲۰۰ شرکت‌کننده‌ای که مقاله ارائه داده‌اند، ۱۰۰ نفر نیز برای شرکت در این رویداد علمی، ثبت‌نام کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها