دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱
هشتمین جشنواره شعر خوزستان برگزیدگان خود را شناخت

هشتمین جشنواره شعر خوزستان با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در مراسم پایانی شعر خوزستان که امروز دوشنبه ۲۳ فروردین در سالن اجتماعات این اداره‌کل به صورت حضوری و مجازی برگزار شد، گفت: آدم‌های بزرگی در حوزه شعر و ادبیات داریم که باید قدر آنها را بدانیم و در نشست‌‌ها‌ و جلسات ادبی از آنها دعوت کنیم و نباید آنها به فراموشی سپرده شوند.

محمد جوروند با بیان اینکه استان خوزستان در حوزه شعر فارسی و عربی حرف برای گفتن دارد، بیان کرد: اشعار ملافاضل سکرانی و رازی فیصلی از شعرای عرب استان خوزستان در کشورهای عربی خوانده می‌شوند.
 
وی با اشاره به جشنواره شعر استانی افزود: هشتمین جشنواره شعر استانی چند دوره تعطیل بود که با عنایت خداوند چند سال اخیر چراغش روشن شده و در حال برگزاری است.
 
جوروند ادامه داد: چند سال اخیر جشنواره شعر همزمان با نمایشگاه کتاب برگزار می‌شد و فضای خوبی ایجاد می‌کرد و استقبال از آن خوب بود؛ اما شرایط کرونا ما را به این سمت و سو کشاند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه در بین هنرها، شعر جایگاه خاص و ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: جهان با کلام آغاز شد و ارتباط بین خداوند و انسان با کلام شکل می‌گیرد. نزدیکترین نوع هنر به ارتباط خدا با انسان، هنر شعر است.
 
وی گفت: در جشنواره هشتم ظرفیت‌ها‌ و رویش‌های اخیر شعر خوزستان حضور دارند.

در ادامه رضا بختیاری اصل نماینده هیات  داوران بیانیه داوران این دوره از جشنواره را قرائت و به نکاتی در این بیانیه اشاره کرد و گفت: در شعرهای این دوره رگه‌های واقعه مهم جنگ تحمیلی خود را نشان داده است و شاعرانی چند به آن پرداخته‌اند.
​​
وی افزود: شعرهای شرکت‌کننده در این همایش غیر از معدودی، از روند کلی شعر فضای مجازی که همان دلنوشته‌نویسی و ساده‌انگاری است، دور بوده‌اند.
 
بختیاری اصل ادامه داد: ساختار و فرم و اجتماع و در پاره‌ای شعرها حدیث نفس برجسته بوده و بوم‌گرایی نیز در بخشی از شعرها به نمایش گذاشته شده است.
 
داور هشتمین جشنواره شعر استان خوزستان تصریح کرد: شعر جوان خوزستان مانند پیشکسوتان باید این نکته را بداند که ادبیات بی‌حواشی و در خلوت خلاقه شکل می‌بندد و بند ناف خود را نباید از فرهنگ و اسطوره و شعر گرانقدر هزارساله ی فارسی قطع کند. این مهم با مطالعه شکل می‌بندد.
 
هیات داوران با معرفی برگزیدگان جشنواره در بخش کلاسیک، «جمال پناهی‌نژاد»،«علی کاظمی» و «الهام علی‌پور» و در بخش سپید، «بهزاد بهادری»، «محمد جانبازان» و «اکبر آزادپور» را به عنوان برگزیدگان جشنواره بدون اولویت شناختند.
و «داود جوانی»، «سیداسماعیل شریف هاشمی» شایسته تقدیر بخش کلاسیک و «احمد تمیمی» و «ندا ذات» به عنوان شایسته تقدیر بخش آزاد معرفی شدند.
 
همچنین در بخش کتاب (سپید) از «میثم خالدیان» و «سیدعلیرضا شفیعی» در بخش کلاسیک تجلیل شد.
 
در این مراسم  «علی کاظمی»، «الهام علی‌پور»، «اکبر آزادپور» و «سیدعلیرضا شفیعی» شعرخوانی کردند و زیبا صالح‌پور رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان خوزستان به عنوان مهمان حضور داشت.
 
یادآوری می‌شود: «بهزاد زرین‌پور»، «مهرنوش قربانعلی» و «رضا بختیاری‌اصل» داوران بخش شعر آزاد جشنواره و «غلامرضا طریقی»، «عبدالحمید ضیایی» و «کبری موسوی قهفرخی» داوران بخش شعر موزون بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها