پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
پرفروش‌های شهر کتاب اردیبهشت اصفهان

پرفروش‌های «شهر کتاب اردیبهشت اصفهان» در هفته سوم فروردین‌ماه تا پیش از قرنطینه اعلام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)در اصفهان،‌ در گزارش این هفته به سراغ فهرست پرفروش‌های کتابفروشی شهر کتاب اردیبهشت اصفهان تا پیش از قرنطینه در هفته سوم فروردین‌ماه رفتیم.

براساس اعلام شیرین گوهری؛ مدیر بخش کتابِ شهر کتاب اردیبهشت، کتاب‌های «مترجم دردها» اثر جومپا لاهیری، «نیوتن در زیر درخت گردو» نوشته لیلا صبوحی و «هزینه نهایی صفر» اثر جرمی ریفکین در فهرست پرفروش‌های این کتابفروشی قرار گرفتند.

رمان «نیوتن زیر درخت گردو» داستان جدایی خواهرانی دوقلو است که جانشان به‌هم وابسته بوده است. یکی از آن‌ها درگذشته و دیگری لابه‌لای یادداشت‌های باقی‌مانده از او در پی کشف راز زندگی اوست؛ راز یک عشق. صنم می‌خواهد بفهمد خواهر درگذشته‌اش صبا عاشق چه کسی بوده است.

نویسنده کتاب لیلا صبوحی، متولد تبریز و از سال 1378 ساکن مشهد است. وی از دوران دانش‌آموزی کار نوشتن را شروع می‌کند و در جشنواره‌ها شرکت و در نشریات مختلف آثارش چاپ می‌شود. اولین داستان مستقلش با عنوان «پاییز از پاهایم بالا می‌رود» در سال 1395 چاپ شد و دومین رمانش آبان‌ماه سال 1397 با عنوان «سیاوش اسم بهتری بود» از سوی نشر نیماژ منتشر شد. «نیوتن زیر درخت گردو» تازه‌ترین رمان این نویستده است که اسفندماه سال 1399 از سوی نشر نیماژ منتشر شد.

«مترجم دردها»، دیگر پرفروش این هفته، مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه نوشته جومپا لاهیری است که نخستین‌بار در سال 1999 به چاپ رسید. کاراکترهای این مجموعه از داستان‌های جذاب و تأثیرگذار از لاهیری، با قدم گذاشتن روی مرز میان سنت‌های هندیِ به ارث گذاشته شده و سرگشتگی‌های دنیای مدرن، به دنبال عشقی ورای محدودیت‌های فرهنگی و زمان هستند.

در یکی از داستان‌های این اثرِ فوق‌العاده موفق، زوجی هندی-آمریکایی باید با غم از دست دادن فرزندشان مواجه شوند، درحالی‌که به خاطر قطع شدن برق، محل زندگی‌شان در بوستون در تاریکی فرو رفته است. در داستانی دیگر، مترجمی که در حال نشان دادن مناطقی از هند به خانواده‌ای آمریکایی است، با اعترافات حیرت‌انگیزی روبه‌رو می‌شود. جومپا لاهیری با بینش فرهنگی کم‌نظیر و مهارت‌های منحصربه‌فرد خود در داستان‌گویی، مجموعه‌ای را خلق کرده که به این راحتی‌ها از ذهن مخاطب پاک نخواهد شد.

کتاب «هزینه نهایی صفر» اثر جرمی ریفکین، سومین کتاب پرفروش این کتابفروشی در فروردین است. این کتاب در واقع یک راهنما درباره کسب‌وکار بهتر است. جرمی ریفکین نویسنده کتاب هزینه نهایی صفر اقتصاددان است و کتاب‌های متعددی نوشته که ظاهرا در بعضی کشورها مثل آلمان یا چین منشاء اثر و برنامه‌ریزی‌های اقتصادی هم بوده‌اند. این کتاب در کنار کتاب دیگرش «انقلاب صنعتی سوم»، جزو مهمترین آثار او هستند. ریفکین در بخش‌های مختلف سیاسی مثل اتحادیه‌ اروپا یا در بعضی کشورها به‌عنوان مشاور اقتصادی فعالیت داشته و حرف‌هایی که می‌زند، جنبه‌ عملگرایانه‌ای دارد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:«بازارها کم‌کم جای‌شان را به شبکه‌ها می‌دهند و مالکیت اهمیت کمتری نسبت به دسترسی پیدا می‌کند. با تکیه بر زیرساخت‌های فناورانه‌ نو، پارادایم اقتصادی جدیدی در حال شکل‌گیری است. اگر هزینه‌ تولید هر چیزی نزدیک به صفر باشد، چه می‌شود؟ پارادایم اقتصادی جدید چه بلایی بر سر نظام سرمایه‌داری می‌آورد؟»

کتابفروشی شهرکتاب اردیبهشت اصفهان درحال حاضر به دلیل وضعیت قرمز کرونایی، به‌صورت اینترنتی آثار خود را به فروش می‌رساند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها