جمعه ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۲
داستان یک زندگی در طبیعت وحشی

«به سوی طبیعت وحشی»، داستان برهه‌ای از زندگی جوانی در اوایل دهه 90 میلادی است که پس از فارغ‌التحصیلی، برای خودشناسی، از زندگی پرزرق ‌و برق و ثروتش می‌گذرد و به دل طبیعت وحشی آلاسکا پناه می‌برد.

خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)- طبیعت، یکی از بی‌نظیرترین آفریده‌های خالق یکتاست. انسان و همه موجودات جزئی از طبیعت هستند. طبیعت، جلوه‌گاه جمال و کمال الهی است و همه ما انسان‌ها نسبت به این نعمت خدادادی مسئولیم. انسان خود محصول طبیعت است. ما در طبیعت شکل می‌گیریم و از طبیعت بهره‌مند می‌شویم و به آن نیازمندیم.

هنر و فرهنگ در طول تاریخ، از قالب‌هایی بوده‌اند که انسان برای نشان دادن حس خود نسبت به طبیعت و محیط زیست و اهمیت و زیبایی‌های آن‌ها، بهره برده است. تابلوهای نقاشی زیبایی درباره طبیعت کشیده شده، اشعار بی‌بدیلی سروده شده، کتاب‌های ماندگاری نوشته شده و فیلم‌های شگفت‌انگیز و بی‌نظیری درباره آن ساخته شده است.  
 
«به سوی طبیعت وحشی» کتابی غیرداستانی نوشته جان کراکائر است که با اقتباس از آن «شان پن» بازیگر سرشناس هالیوودی، فیلمی تحسین‌برانگیز ساخت.


«جان کراکائر» متولد 12 آوریل 1954، نویسنده و کوهنورد آمریکایی است که به خاطر آثارش در مورد طبیعت وحشی و بیرونی، به‌ویژه صعود از کوه، مشهور است. او پدیدآور آثار غیرداستانی پرفروشی همچون «به سوی طبیعت وحشی»، «به سوی هوای رقیق»، «زیر پرچم بهشت» و «جایی که مردان افتخار کسب می‌کنند» و همین‌طور تعداد زیادی مقاله چاپ شده در مجلات است. او عضو گروهی بود که در سال 1996 به اورست صعود کرد؛ صعودی که به «فاجعه 1996 کوه اورست» مشهور شد و یکی از مرگبارترین فجایع تاریخ کوهنوردی اورست محسوب می‌شود. او براساس این تجربه، کتاب به سوی هوای رقیق را نوشت. براساس کتاب‌های او، تاکنون فیلم‌های «به ‌سوی طبیعت وحشی»، «به سوی هوای رقیق» و «اورست» ساخته شده ‌است.
 
«به‌ سوی طبیعت وحشی» با عنوان انگلیسی «Into the Wild» کتابی غیرداستانی از جان کراکائر است که در سال 1996 منتشر شد. این کتاب، براساس مقاله 9 هزار کلمه‌ای نویسنده در مورد زندگی کریستوفر مک‌کندلس و با عنوان «مرگ یک بی‌گناه» که در شماره ژانویه مجله «Outside» چاپ شده، به نگارش درآمده است. در سال 2007، اقتباسی سینمایی از آن به کارگردانی شان پن و بازی امیل هرش با عنوان به‌سوی طبیعت وحشی ساخته شد. کتاب جان کراکائر، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در سراسر جهان است که به 14 زبان و 173 ویرایش و شکل مختلف به چاپ رسیده است. این کتاب به‌صورت گسترده‌ای به عنوان متن درسی در دبیرستان‌ها و کالج‌ها تدریس می‌شود و از سوی بسیاری از منتقدین تحسین شده ‌است. اما از سویی خبرنگار آلاسکایی، کریگ مدرد این کتاب را «چیزی اختراع شده» به‌دست نویسنده‌اش می‌داند.


پناه بردن به طبیعت برای خودشناسی
«به ‌سوی طبیعت وحشی» فیلمی در ژانر درام زندگی‌نامه‌ای به کارگردانی شان پن در سال 2007 است که با اقتباس از کتابی به همین نام اثر جان کراکائر و برمبنای سفرهای کریستوفر مک‌کندلس در آمریکای شمالی و زندگی او در طبیعت وحشی آلاسکا در اوایل دهه 90 میلادی ساخته شده ‌است. این فیلم داستان پسر جوانی است که تازه فارغ‌التحصیل شده و برای خودشناسی، از زندگی پرزرق ‌و برق و ثروتش می‌گذرد و به دل طبیعت پناه می‌برد.
 
شان پن، کارگردان و نویسنده فیلمنامه «به سوی طبیعت وحشی» بوده و به‌طور مشترک با آرت لینسون و ویلیان پلاد، تهیه‌کنندگی این اثر را نیز برعهده داشته است. امیل هرش، مارسیا گی هاردن، هال هالبروک، ویلیام هرت، جنا مالون، کاترین کینر و هیلی رم در این اثر سینمایی هنرنمایی کرده‌اند.
 
این فیلم در 21 سپتامبر 2007 با هزینه‌ای 15 میلیون دلاری از سوی کمپانی فیلمسازی پارمونت اکران شد و در گیشه 56.255.142 دلار فروش داشت. این اثر سینمایی در هشتادمین دوره جوایز اسکار، نامزد بهترین نقش مکمل و بهترین تدوین شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها