سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
تاکنون؛ فروش 680 میلیونی کتابفروشی‌های پایتخت کتاب با «زمستانه کتاب»

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: تا ظهر امروز بیش از 16 هزار جلد کتاب در کتابفروشی‌های استان و در قالب طرح «زمستانه کتاب» فروش رفته و از این بابت بیش از 6 میلیارد و 812 میلیون ریال فروش نصیب کتابفروشی‌های طرح شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، طرح زمستانه کتاب 1399 درحالی در استان فارس ادامه دارد که 38 کتابفروشی در شیراز و 8 کتابفروشی شهرستان‌های فارس (جمعا 46 کتابفروشی) به این طرح پیوسته‌اند.
 
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه همچنان 5 درصد کتابفروشی‌های استان فارس تمایل به پیوستن به طرح‌های فصلی دارند، به خبرنگار ایبنا گفت: با وجودی که معیشت مردم دچار فراز و فرودهای بسیاری است، اما همچنان کتاب در سبد بسیاری از خانواده‌های استان فارس قرار دارد.
 
مهدی امیدبخش تصریح کرد: تا ظهر امروز سه‌شنبه 12 اسفندماه جاری بیش از 16 هزار جلد کتاب در طرح زمستانه 1399 فروش رفته است و از این بابت بیش از 6 میلیارد و 812 میلیون ریال فروش نصیب کتابفروشی‌های طرح شده است.
 
وی با بیان اینکه «کلبه کتاب» در شهرستان جهرم مانند دوره‌های پیشین در فهرست کتابفروشی‌های پرفروش قرار دارد، اظهار کرد: فارس همواره در طرح‌های فصلی در میان 4 استان‌ برتر قرار داشته و امیدواریم که امسال رکوردی تازه در طرح زمستانه رقم بزنیم.
 
این در حالی است که در میان کتابفروشی‌های شیراز هم بسیاری از مخاطبان یار مهربان از طرح فصلی زمستانه کتاب 1399 استقبال کرده‌اند.
 
سمیه اسکندری، کتابفروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا در فارس، اظهار کرد: از ابتدای طرح خوشبختانه استقبال به مرور افزایش داشته است.
 
این کتابفروش که در خیابان رودکی شیراز سال‌هاست در زمینه آثار هنری فعالیت می‌کند، افزود: بسیاری از مشتریان ما افزون بر مراجعه به کتابفروشی، این امکان را دارند که به صورت غیرحضوری از طرح فصلی استفاده کنند.
 
با این حال هنوز هستند کتابفروش‌هایی که در پایتخت کتاب ایران ترجیح می‌دهند در طرح‌های فصلی حضور نداشته باشند.
یکی از این کتابفروشی‌ها که در خیابان زند شیراز قرار دارد به خبرنگار ایبنا، گفت: با وجود شرایطی که بر اقتصاد ناپایدار کتابفروشی‌ها حاکم است به نظرم دیگر توانی برای ارایه تخفیف وجود ندارد.
 
این کتابفروش با سابقه با این حال طرح‌های فصلی را فرصتی برای علاقه‌مند ساختن مردم به کتابخوانی ارزیابی کرد و افزود: همین که برخی به واسطه تخفیف در نظر گرفته شده به کتاب تمایل پیدا کنند جای شکر دارد.
 
یادآور می‌شود: طرح فصلی زمستانه کتاب 1399 تا 16 اسفندماه جاری برپا و میزان یارانه خرید برای کتاب ها ۲۵ درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها