پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
جشنواره فرهنگی توفیق برگزیدگان خود را شناخت

مراسم معرفی و تقدیر از برگزیدگان جشنواره فرهنگی توفیق در زنجان برگزار و از نفرات برتر تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در زنجان، جشنواره فرهنگی، هنری، ورزشی توفیق (گرامیداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی) در 26 رشته برگزار شد.

هدف از برگزاری این جشنواره ارتقای سطح فرهنگ و آگاهی‌های عمومی، تقویت همبستگی، انسجام و نشاط اجتماعی در میان شهروندان، شناسایی قابلیت‌ها و توانمندی‌های فردی در عرصه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و بسترسازی برای رشد و بالندگی آنها، توسعه مسؤولیت پذیری نهادهای ذی ربط از طریق مشارکت در برگزاری جشنواره است.

این جشنواره در سه بخش فرهنگی، هنری، ورزشی و رسانه‌ای به صورت مجازی و دربخش ویژه جشنواره با موضوعیت سردار شهید قاسم سلیمانی و کرونا برگزار شد.

در همین راستا مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی توفیق امروز همزمان با میلاد امام علی (ع) با حضور جمعی از منتخبان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان در این مراسم گفت: جشنواره فرهنگی، هنری، ورزشی توفیق (گرامیداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی) در 26 رشته و با حضور 2 هزار و 771 نفر برگزار شد.

غلامرضا نظری تصریح کرد: این جشنواره در رشته‌های مختلفی همچون رشته روخوانی قرآن به صورت صحیح خوانی در دو بخش آقایان و بانوان، نهج‌البلاغه، نقاشی و خط تحریری، خوانندگی و مداحی، شعرخوانی، سرایش شعر، داستان کوتاه، مشاعره در دو بخش بانوان و آقایان در همه رده‌های سنی برگزار شد.

وی تصری کرد: در بخش ورزشی نیز در صورت اخذ مجوز  از سوی ستاد کرونا در رشته‌های دارت، تنیس روی میز، داژبال، بدمینتون در همه رده‌های سنی و در رشته مارپله نیز به صورت خانوادگی برگزار و همچنین رشته شطرنج به صورت آنلاین برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان این جشنواره در دو مرحله مقدماتی (سطح محلات و مناطق) و مرحله نهایی سطح شهر داوری شد.

وی با اشاره به اینکه اقبال عمومی نیز در برگزاری این جشنواره مورد نظر بود، تصریح کرد: در رشته‌های ورزش عمومی بیشترین شرکت کننده را داشتیم و در رشته‌های تخصصی همچون داستان، شرکت کننده کم بود.

نظری با اشاره به اینکه همزمان با برگزاری جشنواره توفیق سایت جشنواره‌های شهرداری نیز راه‌اندازی شد، تصریح کرد: در همین راستا قرار است، جشنواره‌های متعددی از طریق این سایت برگزار شود.

وی با بیان اینکه در هر یک از رشته‌ها 3 نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند، اضافه کرد: برای داوری این جشنواره از اساتید مجرب استفاده شده و برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی 10 نفر از برگزیدگان تجلیل شدند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه در برگزاری این جشنواره به دنبال استعدادیابی و همچنین شناسایی ظرفیت‌های شهری بودیم، تصریح کرد: ذائقه‌شناشی مخاطب و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره بود.

نظری در ادامه ضمن مطلوب ارزیابی کردن برگزاری این جشنواره و مشارکت خوب شهروندان گفت: سازمان فرهنگی جزو توانمندترین مجموعه شهری است و در این چهار ماه برنامه‌های متعددی اجرایی کرده است.

شهردار زنجان نیز در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات مدافعان سلامت بیان کرد: شهرداری نیز در کنار مدافعان سلامت خدمات بسیاری در حوزه پیشگیری از شیوع کرونا انجام داده است.

حبیب یگانه با اشاره به برگزاری جشنواره‌های فرهنگی مختلف اضافه کرد: تلاش کردیم در برگزاری این جشنواره‌ها بحث پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را هم ترویج دهیم.

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن شرکت زنجانی‌ها در جشنواره فرهنگی توفیق بیان کرد: امیدوارم با پایان کرونا، جشنواره در سال‌های آتی با رونق و شور بیشتری برگزار شود.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه محدودیت شرایط کرونایی موجب شده است که برنامه‌ها منطبق بر پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود، تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره حفظ نشاط و شادابی جامعه بوده است.

در ادامه این جشنواره «علی حنیفه» یکی از برگزیدگان جشنواره به شعرخوانی درباره حضرت علی (ع) پرداخت.

وقتی كه ذره ذره بشر با خدا شود
آن آينه فرابشری چون شما شود

با آفتاب سايه به سايه قدم زند
پای هر آن كسی كه به كوی تو وا شود

تو كيستی به سرفه پيرزنی نحيف
چيزی نمانده بند ز بندت جدا شود

تو كيستی؟ چگونه؟ مگر مي شود؟ امير
دنيا به تو ز عطسه بز بی بها شود

با استخوان مانده به حلقوم ساختی
تا دين به شقگی نكند، مبتلا شود

شصت و سه سال رفت و نيامد سپيده ای
خورشيد زودتر ز تو از خواب پا شود

آقا! جسارتا غم خود را مگو به چاه
دريا چگونه در دل يك كوزه جا شود
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها