سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
تقدیر از شاعران انقلابی استان فارس در «راویان بالندگی»

ویژه برنامه «راویان بالندگی» با تجلیل از شش چهره جوان، پیشکسوت و فقید عرصه شعر انقلاب اسلامی در استان فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، در این برنامه که امروز سه‌شنبه 28 بهمن‌ماه 1399 در سالن کتابدار کتابخانه رییسی اردکانی شیراز به شکل برخط بود، از حجت‌الاسلام محمدحسین انصاری‌نژاد، پروانه نجاتی، محمد مرادی، احد ده‌بزرگی تجلیل و یادبود زنده‌یاد نصرالله مردانی و محمدخلیل مذنب (جمالی) به مناسبت چهل و دوسالگی پیروزی انقلاب اسلامی، تجلیل شد.
 
در ابتدای این مراسم که اجرای آن را امیرهمایون یزدان‌پور، شاعر و مسئول محفل ادبی قند پارسی بر عهده داشت، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان یک فرهنگسرای عمومی برنامه‌های خود را گسترش داده است. یکی از حوزه‌های مهم فعالیت این فرهنگسرا، ادبیات است و اهمیتی که شعر دارد، بر کسی پوشیده نیست.
 
روح‌الله منوچهری با بیان اینکه از قریب یک سال پیش شورای ادبی نهاد کتابخانه‎های عمومی کشور تشکیل شده است، گفت: در استان فارس نیز این مهم با تشکیل محفل ادبی قند پارسی انجام شد که افزون بر این در شهرستان‌ها در قالب محافل ادبی برپاست.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس یکی از رسالت‌های این نهاد را تقدیر از فعالان ادبی دانست و گفت: از 2 سال قبل برنامه چلچراغ را داشتیم که از نویسندگان انقلاب تقدیر شد. امسال هم برنامه راویان انقلاب اسلامی را مانند سراسر کشور داریم که از 18 تا 30 بهمن برپاست.
 
در ادامه، احد ده‌بزرگی به شعرخوانی پرداخت و غزلی با عنوان «کلید» را قرائت کرد. سپس پروانه نجاتی سروده‌های خویش را خواند و در ادامه، محمدحسین انصاری‌نژاد، شاعر برازجانی به شعرخوانی پرداخت.

این فعال فرهنگی اشاره کوتاهی به سابقه خویش در کسوت شاعری کرد و ادبیات انقلاب اسلامی را در گرد و غبار غربت توصیف کرد و گفت: ادبیات انقلاب در ساحت شعر متمایز و درخشان است.
 
نغمه مستشارنظامی دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هم در میانه این برنامه به شکل ویدیویی به این محفل پیوست و گفت: یکی از درس‌هایی که از شاعران خوب شیراز گرفتیم سلوک و منش شاعرانه است.
 
وی افزود: استاد ده‌بزرگی هنگام شب‌های شعر عاشورا به احترام امام حسین (ع) با پای برهنه و پیاده به استقبال شاعران می‌آمد.
 
دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همچنین درباره حجت‌الاسلام محمدحسین انصاری‌نژاد، با بیان اینکه این شاعر قصیده را احیا کرد، درباره پروانه نجاتی هم گفت: ایشان بانوی شعر شهداست و الگوی بسیار خوبی برای همه بانوان شاعر کشور به شمار می‌رود.
 
مستشارنظامی به عنوان بانوی شاعر که نسبتی با شهر جهرم دارد، با یادکردی از مرحوم نصرالله مردانی، شعری را تقدیم به پرچم کشورمان کرد.
 
سپس در این برنامه محمد مرادی، شماری از شعرهای خود را برای حاضران خواند و با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از شاعران حاضر در برنامه تقدیر شد.
 
یادآور می‌شود، ویژه برنامه «راویان بالندگی» (تجلیل از شاعران و فعالان شعر انقلاب اسلامی) در استان فارس، با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها