پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
انس با شهدا گره‌ زندگی را باز می‌کند

شهردار قم در آئین رونمایی از کتاب «آخر رفاقت»، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و یادواره‌های مرتبط با شهدا را مورد تاکید قرار داد و گفت: انس با شهدا گره‌ زندگی را باز می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، در آئینی با حضور سید مرتضی سقائیان‌نژاد؛ شهردار قم، حجت‌الاسلام لقمان‌پور؛ مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان، مومنی شریف؛ مشاور فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری، اعضای شورای اسلامی شهر، برخی مدیران استانی و جمعی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس از کتاب «آخر رفاقت» که به خاطرات شهید حاج احمد کریمی می‌پردازد و با همت سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم تهیه و تدوین شده، رونمایی شد.
 
در این آئین که با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد، ضمن خاطره‌گویی و بازخوانی برخی وقایع و اتفاقات جنگ تحمیلی توسط همرزمان آن شهید، از نحوه تحقیق و نگارش این کتاب گزارشی ارائه شد.
 
سقائیان‌نژاد در بخش از این برنامه با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، گفت: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا در این ایام تذکری به همگان است تا بدانند از سرمایه‌هایی که نظام ایجاد کرده، باید برای ادامه راه انقلاب استفاده کرد.
 
وی با اشاره به آیه 146 سوره آل‌عمران و روشن کردن مسیر حرکت توسط قرآن برای رسیدن به اهداف نهایی، تصریح کرد: در این آیه اشاره شده کسانی که در راه انبیاء به شهادت رسیده‌اند، هیچ‌گاه ضعف، سستی و ناتوانی از خود نشان نداده‌اند و هیچ‌گاه از مسیر خود منحرف نشده‌اند.
 
شهردار قم با تأکید بر اینکه سیره انبیاء و تثبیت انقلاب نیاز به خون دارد و در انقلاب اسلامی نیز این موضوع قابل‌ مشاهده است، افزود: پای هر قضیه‌ای در این انقلاب تعدادی شهید جانفشانی کرده‌اند تا نهال انقلاب به اینجا برسد و هر زمانی که گره‌ای در انقلاب رخ‌ داده، شهدا گره‌گشای مشکلات بوده‌اند.
 

سقائیان‌نژاد با اشاره به اهمیت زنده نگه‌داشتن فرهنگ ایثار و شهادت، بیان کرد: پیام شهدا ایثار، شهادت، آزادی، فداکاری، استقلال، مبارزه با ظلم و عدالت است و این فرهنگ سبب دوری از سستی‌ها و دنیاپرستی می‌شود.
 
این مقام مسئول، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و یادواره‌های مرتبط با شهدا را مورد تأکید قرار داد و گفت: رونمایی از کتابی برای این است که ثمرات این شهدا در دنیا و آخرت به همگان برسد و ما در زمان گرفتاری‌ها هرگاه با شهیدی انس پیدا کرده‌ایم گره‌ای از زندگیمان باز شده است.
 
شهردار قم با بیان اینکه شهدا به دنبال دستگیری ما هستند، یادآور شد: برگزاری این آئین‌ها بدون منت و وظیفه بوده و ما برای استفاده از نور شهدا این برنامه‌ها را برگزار می‌کنیم، چراکه آن‌ها بر ما منت دارند و به ما فیض می‌دهند.
 
در حاشیه این برنامه، یادگاران دفاع مقدس و خانواده شهید کریمی، توسط شهردار قم و مسئولان تجلیل شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها