سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
یک شهر دیگر فاقد کتابخانه در استان فارس کتابخانه‌دار می‌شود

کلنگ ساخت کتابخانه شهر پاسارگاد (مادر سلیمان) در استان فارس به زمین زده شد. این کتابخانه به‌همت بانک پاسارگارد و با ایفای نقش مئسولیت اجتماعی بانک، ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، در آخرین پروژه عمرانی کتابخانه‌های عمومی فارس در دهه فجر، آیین کلنگ‌زنی کتابخانه عمومی شهر فاقد کتابخانه مادر سلیمان شهرستان پاسارگاد با حضور سیداحمد احمدی‌زاده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، اسماعیل دوستی معاون مدیرعامل و عضو هیئت مدیره بانک پاسارگاد، روح الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس، صادق فلاحی فرماندار و حجت‌الاسلام محمد پردل، امام جمعه پاسارگاد و جمعی از مسئولان و خیرین این شهرستان برگزار شد.
 
اسماعیل دوستی، معاون بانک پاسارگاد در آیین کلنگ‌زنی کتابخانه شهر مادر سلیمان، گفت: بانک پاسارگاد در مسئولیت‌های اجتماعی در امر کمک به بهداشت و درمان مدرسه و کتابخانه‌سازی پیشگام است و تاکنون ۱۷ کتابخانه و ۲۵ مدرسه توسط این مجموعه ساخته شده و ۱۳ مدرسه هم برای سال آینده در دست ساخت دارد. امروز نیز عملیات ساخت کتابخانه شهر پاسارگاد آغاز می‌شود.
 
وی از جذب پیمانکار برای این پروژه خبرداد و افزود: اعتبار ساخت این کتابخانه ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده و اعتبار تخصیص داده شده‌ است. با هماهنگی پیمانکار، مقرر شده که ساخت کتابخانه در 6 ماه تکمیل و برای تجهیز به کتابخانه‌ها تحویل داده شود.
 
دوستی یادآور شد: مسئولان چه در بخش خصوصی و چه دولتی باید خادم مردم باشند و بانک پاسارگاد امروز این افتخار را دارد که در دهه مبارک فجر در کنار بخش دولتی برای مردم فارس تلاش می‌کند.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز در این مراسم، با تاکید بر اینکه محور همه برنامه‌ها در جمهوری اسلامی ایران، مردم هستند، گفت: همان‌گونه که امام (ره) هم فرمودند، مردم در این نظام نقش زیادی دارند. نظام جمهوری اسلامی در چهل ساله نشان داده که چه خدماتی  را برای مردم انجام داده است.
 
سیداحمداحمدی زاده اضافه کرد: امروز در پاسارگاد ۳۰ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد که کلنگ‌زنی کتابخانه از مهم‌ترین پروژه‌هاست.
 
احمدی زاده عنوان کرد: از دهه فجر سال گذشته تا امسال در فارس ۵۰۰ هزار میلیارد ریال پروژه افتتاح شده که در شرایط بحران اقتصادی و بیماری کرونا، حائز اهمیت است.
 
وی با تأکید بر اینکه وظیفه همه ما این است که خدمات نظام و دولت را اعلام کنیم، یادآور شد: وظیفه ما ایجاد امید در جامعه است. ناامیدی در جامعه باعث افسردگی است و نتیجه آن آسیب‌های اجتماعی خواهد بود‌.
 
معاون استاندار فارس گفت: امروز شاهد کلنگ‌زنی پروژه بسیار مهمی هستیم؛ ساخت کتابخانه در شهر تاریخی مادر سلیمان، مکانی که دشمنان تلاش می‌کنند با استفاده از آن بین هویت دینی و هویتی ملی ما فاصله ایجاد کند.
 
احمدی‌زاده با بیان اينکه این نشست نماد انسجام هویت دینی و ملی است، گفت: ایجاد کتابخانه قدم‌های ماندگاری است که برکت خواهد داشت.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومي استان فارس نیز در این آیین با بیان اينکه ایجاد کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه از مصوبه‌های انجمن استان است، عنوان کرد: تاکنون پیگیری‌های بسیاری برای ایجاد کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه استان انجام شده که خوشبختانه در شهر مادر سلیمان با همکاری بانک پاسارگاد کتابخانه ایجاد خواهد شد.
 
منوچهری اضافه کرد: در ایام دهه مبارک فجر امسال، علاوه بر کلنگ‌زنی کتابخانه شهر پاسارگاد، دو شهر از شهرهای فاقد کتابخانه، صاحب کتابخانه شدند. همچنین یک کتابخانه کودک و دو ساختمان جدید کتابخانه نیز به بهره‌برداری رسید و کلنگ‌زنی طرح توسعه کتابخانه کوهنجان انجام شد. این هفت پروژه کتابخانه‌ای، قطره‌ای بود از مجموعه خدمات که نظام و دولت تقدیم مردم کردند.
 
وی ضمن قدردانی از همراهی بانک  پاسارگاد، گفت: بانک پاسارگاد در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی فعال است و تاکنون چندین کتابخانه و مدرسه در کشور ساخته است. جای خدمات بانک پاسارگاد در فارس بود که این امر با ساخت کتابخانه در بخش پاسارگاد آغاز شد.
 
فرماندار پاسارگاد نیز در این دیدار ضمن قدردانی از مجموعه بانک پاسارگاد به دلیل ساخت کتابخانه شهر مادر سلیمان، گفت: این اقدام شایسته و بایسته می‌تواند الگویی برای سایر بانک‌ها باشد تا علاوه بر کار اقتصادی به حوزه ترویج فرهنگ به ویژه ساخت کتابخانه ورود کنند.
 
صادق فلاحی با بیان اینکه ساخت کتابخانه با پیگیری بسیار مسئولان شهر و بخش دنبال شد، اضافه کرد: بخش پاسارگاد و مادر سلیمان، جوانان نخبه‌ی بسیاری دارد و ساخت کتابخانه نیاز مردم بخش بود. امیدواریم به‌زودی شاهد افتتاح آن باشیم.
 
حجت الاسلام محمد پردل امام جمعه شهرستان پاسارگاد نیز در این مراسم با بیان اینکه مهم‌ترین شاخص سنجش سواد جامعه، بحث کتابخوانی است، گفت: سرانه مطالعه و کتابخوانی جامعه ما نسبت به کشورهای دیگر بسیار کم است. این در حالی است که قرآن نیز بحث مطالعه اهمیت دارد و سوره‌ای در تاکید این موضوع در قرآن وجود دارد.
 
پردل با بیان اينکه در چهار سال گذشته پیگیری‌هایی برای ساخت این کتابخانه شده، افزود: خوشبختانه توفیق حاصل شد در این ایام بسیار مبارک دهه فجر کلنگ ساخت کتابخانه بر زمین خورد.
 
وی منطقه پاسارگاد را نشان تمدن مردم ایران باعث افتخار کشور دانست و گفت: امیدواریم این کلنگ‌زنی، سرآغاز اقدامات برای توسعه این بخش بوده و شاهد توسعه بخش باشیم.
 
یادآور می‌شود، زمین کتابخانه شهر پاسارگاد به متراژ 410 مترمربع توسط شورا و شهرداری مادر سلیمان واگذار شده است و این کتابخانه توسط بانک پاسارگاد ساخته شده و برای تجهیز و بهره‌برداری در اختیار اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس قرار می‌گیرد. مدت زمان ساخت این کتابخانه 6 ماه برآورد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها