دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶
نخستین دستگاه افست چاپ پنج‌رنگی در مهاباد راه‌اندازی شد

نخستین دستگاه افست چاپ پنج رنگی آذربایجان‌غربی همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در شهرستان مهاباد راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، سیامند جوانبخت، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد، در افتتاح این طرح گفت: اولین دستگاه چاپ پنج رنگی در چاپخانه «کیان» شهرستان مهاباد با سرمایه‌گذاری بیش از ۵۰‌میلیارد ریال و بدون دریافت تسهیلات دولتی توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: این دستگاه چاپ در شمال غرب کشور نیز کم‌نظیر است و با راه‌اندازی این دستگاه برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم فرصت اشتغال‌زایی فراهم شده است.
جوانبخت با بیان اینکه این طرح نقش مهمی در ارتقای صنعت چاپ شهرستان و استان خواهد داشت، ادامه داد: این چاپخانه از سال ۱۳۶۷ در این شهرستان دایر شده و به دستگاه‌های لیتوگرافی، مسطح، سلفون‌کش و لیترپرس مجهز است.

جوانبخت ادامه داد: همچنین این واحد چاپی مجهز به دستگاه لتر پرس ۱/۵ورقی جهت قالب زنی تیغ زنی بوده و کلیه کارهای چاپی اعم از برچسب و مقواهای ضخیم می‌باشد که مجهز به دستگاه سلفون کش نیمه اتومانیک سایز ۷۰×۵۰ است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد مجهزبودن این واحد را به دستگاه ترتیب‌کن ۱۲‌خانه تمام اتوماتیک جهت ترتیب فرم‌های اداری، دستگاه برش پرفکتا دهنه ۱۱۵ برنامه‌دار، دستگاه مهرسازی، خدمات چاپ ریسوگراف تک‌رنگ و دورنگ مجهز به دستگاه برش کاتر تمام‌اتوماتیک جهت برش خدمات شبرنگ و برچسب مجهز به دستگاه‌های تمام اتوماتیک مهرسازی لیزری و ژلاتینی را از دیگر دستگاه‌های این واحد عنوان کرد.

جوانبخت گفت: همچنین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده است تا فعالان عرصه چاپ را برای دریافت تسهیلات کم‌بهره به بانک‌های عامل معرفی کند. 
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها