شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
بابامنیر هم کتابخانه‌دار شد

آیین افتتاح کتابخانه عمومی شهر بابامنیر از توابع شهرستان ممسنی با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، آیین افتتاح کتابخانه شهر بابامنیر شهرستان ممسنی با حضور سیداحمد احمدی‌زاده، معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی و کیوان نیازی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس؛ مهدی ظهرابی، معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس، ایوب ایوبی، فرماندار ممسنی، شهردار و اعضای شورای شهر بابامنیر، مسئولان شهرستان و بخش ماهور میلاتی، خیرین و جمعی از مردم فرهنگ دوست بابامنیر برگزار شد.
 
سیداحمد احمدی‌زاده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر و یاد امام و شهیدان گفت: هر چقدر در حوزه فرهنگ کتاب و کتابخوانی هزینه شود، سرمایه‌گذاری است و باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.
 
وی افزایش کتابخوانان در جامعه را امری مهم و ضروری دانست و ضمن قدردانی از همکاری کتابخانه‌های عمومی و مسئولان شهرستان برای ایجاد کتابخانه، اظهار کرد: امیدواریم مردم بابامنیر به ویژه جوانان و دانش‌آموزان حداکثر استفاده و بهره‌برداری از کتاب و کتابخوانی را داشته باشند.
 
مهدی ظهرابی، معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های کتابخانه‌های عمومی فارس نیز در این آیین، ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر و تبریک میلاد حضرت زهرا (س) عنوان کرد: باعث افتخار است که این پروژه با همکاری فرمانداری، شورای شهر و شهرداری بابامنیر به سرانجام رسیده است.
 
ظهرابی شهرستان ممسنی را از جمله شهرستان‌های فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: شهر بابامنیر از جمله شهرهای فاقد کتابخانه استان بود که خوشبختانه کتابخانه عمومی این شهر با همکاری شورا، شهرداری و خیرین به بهره برداری رسید.
 
وی ضمن اشاره به مصوبات انجمن کتابخانه‌های عمومی استان مبنی بر توجه به شهرهای فاقد کتابخانه عنوان کرد: امروز یکی دیگر از شهرهای فاقد کتابخانه استان، کتابخانه‌دار شد. همچنین در دهه مبارک فجر، کتابخانه عمومی شهر مبارک‌آباد از دیگر شهرهای فاقد کتابخانه استان به بهره‌برداری رسید و در یک شهر دیگر پروژه کتابخانه عمومی کلنگ‌زنی می‌شود.
 
ظهرابی گفت: امیدواریم که «خومه‌زار» دیگر شهر فاقد کتابخانه شهرستان ممسنی نیز در آینده‌ای نزدیک با همکاری فرماندار و مسئولین محلی کتابخانه‌دار شود و شاهد این باشیم که هیچ شهر فاقد کتابخانه‌ در شهرستان ممسنی وجود نداشته باشد.
 
یادآور می‌شود، حق انتفاع این کتابخانه توسط شورا و شهرداری بابامنیر واگذار شده است و با اعتبارات اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس با صرف مبلغ دو میلیارد ریال تجهیز شده است که با توجه به بهبود نسبی شرایط بیماری کرونا و قرارگیری شهرستان در وضعیت کم خطر خدمت‌رسانی این کتابخانه به اعضا آغاز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها