جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
یک کتابخانه روستایی در استهبان از اجاره‌نشینی درآمد

ساختمان جدید کتابخانه عمومی سیدالشهدا روستای «بَنوان خیر» از توابع شهرستان استهبان واقع در استان فارس به بهره‌برداری رسید. این کتابخانه پیش از این در ساختمانی استیجاری مستقر بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، کتابخانه عمومی سیدالشهدا روستای بنوان خیر استهبان با حضور عبدالرضا قاسم‌پور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار، فرهاد طهماسبی نماینده مردم نیریز، استهبان و بختگان، احمدرضا کمالی سروستانی فرماندار استهبان، حجت‌الاسلام مصطفی خاوری امام جمعه استهبان، جمعی از خیرین و مردم فرهنگ‌دوست روستای بنوان خیر افتتاح شد.
 
عبدالرضا قاسم‌پور، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار فارس در این آیین ضمن تبریک ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد پیگیری برای تاسیس کتابخانه، نشان از فرهنگ بالای این منطقه است.
 
قاسم‌پور ضمن اشاره به اهمیت جایگاه کتاب و کتابخانه عنوان کرد: با افتتاح کتابخانه انتظار داریم مردم از فرصت و پتانسیل به‌وجود آمده حداکثر بهره را ببرند و فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در جامعه روستایی خود تقویت کنند چراکه کتاب و کتابخوانی حتی در جوامع روستایی در رشد و توسعه کشاورزی موثر خواهد بود.
 
وی ضمن تشکر از همه کسانی که در ساخت این کتابخانه همکاری کردند، تاکید کرد: مسئولان باید تلاش کنند کتابخوانی به فرهنگ مردم تبدیل شود زیرا هیچ چیز به اندازه مطالعه و آگاهی در توسعه علمی و فرهنگی روستا، شهر و کشور نقش ندارد.
 
قاسم پور در ادامه از همه مردم، خیرین، مسئولان خواست که در جهت غنی‌سازی منابع کتابخانه نهایت همکاری را داشته باشند و با اهدای کتاب، آگاهی را به جامعه تقدیم کنند.
 
سیدروح‌الله حسینی معاون اداری مالی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس نیز ضمن تبریک دهه مبارک فجر و تقدیر و تشکر از همه مسئولانی که در ساخت کتابخانه مشارکت داشتند عنوان کرد: شهرستان استهبان در شاخص‌های کتابخانه‌ای از جمله عضویت، زیربنا و نسخه کتاب نسبت به شاخص‌های استانی وضعیت مناسبی دارد اما تا رسیدن به سند چشم‌انداز فاصله دارد که نیازمند تلاش بیشتر و حمایت‌های همه جانبه همه مسئولان شهرستانی و استانی و مردم است.
 
حسینی ادامه داد: شهرستان استهبان پنج کتابخانه نهادی و دو باب کتابخانه مشارکتی دارد.
 
وی اضافه کرد: ساختمان کتابخانه بنوان خیر امروز با همکاری مسئولین و مردم شریف روستا، به بهره‌برداری رسید. این کتابخانه پیش از این در ساختمانی استیجاری مستقر بود.
 
حسینی با اشاره به اینکه زمین این کتابخانه توسط شورا و دهیاری و جمعی از خیرین اهدا شده است، ضمن تشکر از شورا و دهیاری روستا عنوان کرد: این کتابخانه در ۱۴۵ متر با اعتبار شش میلیارد و پانصد میلیون ریال ساخته شده است. همچنین با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال از محل اعتبارات اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس تجهیز و آماده بهره‌برداری شده است.
 
یادآور می‌شود، در پنجمین روز از ایام‌الله دهه فجر، همزمان سه کتابخانه در فارس به بهره‌برداری رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها