پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
کتابخانه ویژه کودک و نوجوان شهروند در فسا به بهره‌برداری رسید

کتابخانه عمومی کودک و نوجوان شهروند در بوستان کتاب با حضور استاندار فارس و نماینده مردم فسا درمجلس، کتابخانه عمومی کودک و نوجوان شهروند در بوستان کتاب به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، در ادامه افتتاح پروژه‌های عمرانی کتابخانه‌های عمومی فارس در دهه مبارک فجر امروز پنجشنبه(۱۶ بهمن‌ماه)، کتابخانه ویژه کودک و نوجوان شهروند فسا با حضور عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس و حجت‌الله فیروزی، نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس و جمعی از مسئولان شهرستان فسا افتتاح شد.
 
استاندار فارس در مراسم افتتاح کتابخانه کودک و نوجوان شهروند، ساخت کتابخانه را اقدام ارزشمندی توصیف کرد و گفت: کتابخانه باید ساخته شود.  کتابخانه‌ها محلی برای آرامش خانواده‌هاست و مردم از وجود کتابخانه بهره‌مند می‌شوند.
 
عنایت‌الله رحیمی با تقدیر از اقدام شورا و شهرداری فسا در همکاری با ساخت این کتابخانه تاکید کرد: شورا و شهرداری‌ها تلاش کنند تا نمونه این پروژه‌ها در استان افتتاح شود.
 
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان فارس افتتاح کتابخانه‌ها ازجمله پروژه‌های مهم و تاثیرگذار دانست و گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه کتابخانه‌ها بیش از پروژه‌های اقتصادی و ساخت کارخانه، در جامعه تاثیر دارد.
 
رحیمی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای اختصاص فضای فرهنگی،  به کتابخانه ویژه کودک و نوجوان، به نیازهای فرهنگی کودکان پاسخ می‌دهد.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس نیز در این آیین عنوان کرد: با افتتاح کتابخانه، شهروند دهمین کتابخانه عمومی شهرستان فسا به بهره‌برداری رسید. این کتابخانه در بوستان کتاب و در بافت جمعیتی جوان شهر واقع است.
 
روح‌الله منوچهری با بیان اینکه کتابخانه با همکاری شهرداری و شورای شهر فسا در کمتر از یک‌سال به بهره‌برداری رسید، اضافه کرد: ۳۵۰۰ جلد کتاب اختصاصی کودک و نوجوان در این کتابخانه قرار دارد. منابع کتابخانه آماده‌سازی شده و  با کم شدن شیوع بیماری و قرار‌گیری استان در وضعیت زرد کرونا، رسمی افتتاح شده است.
 
وی اضافه کرد: استان فارس در افتتاح کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در کشور پیشگام بوده است. سال ۹۶ سه کتابخانه تخصصی کودک در شیراز به بهره‌برداری رسید که تجربه موفقی از نظر میزان عضویت و امانت کتاب همچنین انجام برنامه‌های آموزشی و ترویجی در حوزه کودک است.
 
منوچهری با اشاره به کتابخانه شهروند خاطر نشان کرد: این کتابخانه در ۱۸۰ متر و با طراحی ویژه کودکان آماده شده و شامل سالن مطالعه، مخزن، سالن نمایش است.
 
در پنجمین روز از دهه مبارک فجر و به‌صورت همزمان با این آیین، کتابخانه عمومی شهر فاقد کتابخانه بابامنیر ممسنی و ساختمان جدید کتابخانه عمومی روستای بنوان خیر استهبان با حضور معاونان استاندار فارس و معاونان اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس به بهره‌برداری رسید‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها