جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
کتاب «درگاه این خانه بوسیدنی است» رونمایی شد/ خاطره شیرین مادر شهیدان خالقی‌پور از هدیه روز مادر

آیین رونمایی از کتاب خاطرات مادر شهیدان خالقی‌پور با عنوان «درگاه این خانه بوسیدنی است» در زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، آیین رونمایی از کتاب خاطرات مادر شهیدان خالقی‌پور با عنوان «درگاه این خانه بوسیدنی است» در حسینیه شهدای هیأت ثارالله زنجان برگزار شد.

این مراسم با حضور زینب عرفانیان (نویسنده کتاب)، فروغ منهی (مادر شهیدان خالقی‌پور)، حسین یکتا، مهدی رسولی و جمعی از مسئولان زنجانی برگزار شد.

حسین یکتا، رزمنده دفاع مقدس در این مراسم ضمن گرامیداشت شهدای دفاع مقدس گفت: مادر شهیدان خالقی‌پور نور چشم جامعه محسوب می‌شوند، چرا که کار بزرگی در دفاع از کشور انجام داده‌اند.

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه مادر شهیدان خالقی‌پور حق بزرگی بر گردن ما دارد، اضافه کرد: خانم منهی سه فرزند شهید تربیت کرده و علاوه بر این سختی دوری از همسر را در زمان نبرد با بوسنی و لبنان تحمل کرده است.

راوی کتاب با تأکید بر امتداد نوشتار خاطرات مادر شهیدان خالقی‌پور بیان کرد: بنده پیشنهاد می‌کنم که مباحث مربوط به پس از شهادت فرزندان نیز نوشته شود؛ چرا که مطالب این برهه زمانی نیز قطعاً به اندازه زمان حیات شهدا خواندنی خواهد بود.

زینب عرفانیان نیز در توضیح محتوای کتاب «درگاه این خانه بوسیدنی است»، گفت: این کتاب روایتی است از زندگی کوتاه برادرانم داوود، رسول و علیرضا است که در خانه پدری‌شان و کنار مادرشان برایم رقم خورد.

نویسنده کتاب درگاه این خانه بوسیدنی است، افزود: کتاب به لحن روانی نوشته شده است، به نحوی که مادر شهیدان خالقی‌پور خاطرات شهدا را تعریف می‌کنند و مخاطبان نیز به همان شکل راحت می‌خوانند.

مادر شهیدان خالقی‌پور نیز گفت: لحظه لحظه زندگی‌ فرزندانم برایم خاطرات شیرینی است که دارم و بیشتر از 30 سال است که با خاطرات شهدایم زندگی می‌کنم.

فروغ منهی با اشاره به اینکه همه 35 سال زندگی با فرزندانم برایم شیرین است و در مناسبت‎‌های مختلف به یاد آنها می‌افتم، افزود: نزدیکی روز مادر من را به یاد هدیه‌های شهدایم می‌اندازد که برایم می‌خریدند.

وی گفت: فرزندانم هر سال در روز مادر، پول توجیبی‌های خودشان را با هم جمع می کردند و بدون اینکه من متوجه شوم، برای روز مادر هدیه می‌خریدند.

مادر شهیدان خالقی‌پور افزود: یکی از هدایایی که فرزندانم برایم خریده بودند، یک سماور برقی بود که هنوز آن را دارم و برایم خیلی عزیز است.

وی تصریح کرد: من در این ۳۵ سال با خاطرات شهدایم زنده هستم و نفس می‎‌کشم و همیشه آنها را احساس می‌کنم، به همین خاطر هرازچندگاهی به یاد یکی از شهدا تصویر پروفایلم را عوض می‌کنم.

مادر شهیدان خالقی‌پور گفت: فرزندان ما از روی اعتقاد به جنگ رفتند؛ چون شرایط طوری بود که همه باید دست به دست هم می‌دادند و از کشور دفاع می‌کردند. امروز نیز همان شرایط است و هرکس باید به نوبه خود از کشور دفاع کند.

در ادامه این مراسم اشعاری از سوی ولی الله کلامی زنجانی در مدح اهل بیت عصمت و طهارت و شهدای دفاع مقدس قرائت شده و مهدی رسولی نیز به مداحی پرداخت و در پایان نیز از کتاب درگاه این خانه بوسیدنی است رونمایی شد.

بر اساس این گزارش، کتاب «درگاه این خانه بوسیدنی است» خاطرات ناگفته مادرشهیدان فروغ منهی، مادر شهیدان داوود، رسول و علیرضا خالقی‌پور به قلم خانم زینب عرفانیان در قطع رقعی و 240 صفحه همزرمان با ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه ‌(س)  توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

خانواده خالقی‌پور دارای سه شهید است که نخستین شهید این خانواده شهید داود خالقی‌پور، متولد ۱۳۴۴ است که در سال ۱۳۶۲ طی عملیات خیبر در جزیره مجنون به فیض شهادت نائل آمد.

 دو شهید دیگر این خانواده نیز رسول و علیرضا متولدان ۱۳۴۶ و ۱۳۵۰ بودند که به طور همزمان در سال ۱۳۶۷ در منطقه شلمچه و طی عملیات پاسگاه زید در آغوش یکدیگر به فیض شهادت نائل آمده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها